5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sentitel

Remote desktop netwerk

Ik zit met een moeilijk probleem, of in ieder geval, ik kom er niet helemaal aan uit.

Met Apple Remote Desktop beheer ik een aantal macs (9), maar nu wil ik dat automatisch (laten we zeggen om 0.00 uur, iedere dag) een back-up met Time-Machine (een thuismap van gebruiker 2 (standaard gebruiker) die op dat moment is ingelogd) wordt teruggezet…

Wat ook een optie zou kunnen zijn is dat de thuismap gewoon gekopieerd wordt vanuit een andere locatie, zodat alle instellingen en bestanden gelijk zijn aan daarvoor.

Daarvoor moet er wel uitgelogd worden neem ik aan, anders zou er iets fout gaan met het account… Hoe pak ik dit het beste aan?

Wat mij zelf het handigste leek, maar ondertussen wel onmogelijk (?) is om een gastaccount in te kunnen stellen waarbij standaard wat instellingen staan (anders dan door Mac OS X geleverd) etc. die worden teruggezet als er uitgelogd wordt. Ook zouden bestanden zich dan weer terug moeten plaatsen…

Ik hoop dat jullie nog wat van mijn verhaal kunnen volgen en mij kunnen helpen.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien is Faronics Deep Freeze iets voor je.

Ik ken het programma zelf niet, alleen vanwege het feit dat ze sponsor zijn van de Maccast podcast.

Bijdrager
    Sumar

Misschien met een cron job? Eerst alle instellingen ergens op het netwerkzetten en dan terugzetten (automatisch of bij inloggen)

Bijdrager
    Sentitel
    ”Pieterr”

Misschien is Faronics Deep Freeze iets voor je.

Als het niet perse nodig is, dan koop ik liever niks meer erbij…

”Sumar”

Misschien met een cron job? Eerst alle instellingen ergens op het netwerkzetten en dan terugzetten (automatisch of bij inloggen)

Maarja… hoe? Dat is meer mijn vraag, hoe kan ik zoiets het slimste aanpakken?

Bijdrager
    Pieterr

http://www.deploystudio.com/

Saving time is a daily concern for system administrator, especially with the increase of minor interventions requested by end-users: accidentally modified system preferences, third-party applications instability or misconfigured, wrong access rights, viruses, etc…

Mac OS X is stable and robust but the capacity to (re)install completely a workstation or a server in a few minutes following a preset scenario that automatically restores the right disk image, configures and backs up what was planned by the administrator is a real benefit in terms of time and money.

DeployStudio was designed this way, in order to manage flawlessly large deployments of workstations, servers and cluster nodes.

(via NetRestore End of Life)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.