12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    nando

remote desktop hack?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over remote desktop op de apple.

Ik ben leraar op een middelbare school en net begonnen met gebruik van remote desktop. Enkele slimme leerlingen hebben een manier gevonden om een beeld vast te zetten dat ik zie als ik alle computers in het lokaal op mijn scherm bekijk terwijl zij op hun beeldscherm iets anders aan het doen zijn.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik daartegen kan doen?

Bijdrager
    Petje

Ik denk dat je de situatie iets beter moet uitleggen.
    Hebben de leerlingen bijvoorbeeld Administrator privileges en hoe spelen zij het klaar om jou om de tuin te leiden?
    Als deze gegevens bekend zijn kunnen we beter hulp bieden.

Bijdrager
    GrizzDesign

Vraag die een antwoord nodig heeft:

Zijn de laptops van de leerlingen zelf, en loggen ze in op het netwerk. Hierdoor zijn ze Admin van hun computer, maar heb jij wel recht tot het beeld, maar omdat hun eigen Admin zijn hebben ze ook de mogelijkheid allerlei programmatjes te installeren dit te omzeilen.

Of loggen ze in op computers van school waar ze, neem ik aan, geen administrator zijn, en is er dus sprake van een serieus probleem in de omzeiling.

Grizz

Bijdrager
    nando

Oke meer uitleg (voor zover ik het weet).

De MacBooks (vorige generatie) zijn van school en de leerlingen loggen niet in en hebben ook geen rechten om iets te installeren.

Ik gebruik zelf ook een MacBook met leopard 10.5.5.

Ik heb al wel geprobeerd te zoeken via google maar dan krijg ik heel veel dingen over een remote desktop van Vista… lekker belangrijk…

Hebben jullie meer informatie nodig?

Bijdrager
    tinus_omt

De simpele manier is natuurlijk gewoon even kijken welke leerlingen aan het klooien zijn en die papiertjes laten prikken tot ze wel meewerken.