7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    van Deijnen

Remote Desktop connectie

Ik heb ARD (apple Remote Desktop) waarmee ik een aantal computers beheer die rechtstreeks aan het net zijn verbonden (dus niet verbonden in een LAN), maar nu wil ik ook een verbinding leggen met een mac die achter een router staat verstopt.
    Ik heb het ip adres van de router en het LAN ip adres van de mac, alleen ik schijn een aantal poorten te moeten openzetten (udp 3283). die staat open maar ik krijg nog steeds geen verbinding.

Mijn vraag nu: Weet iemand welke poorten ik nu open moet zetten en hoe ik dan die verrekte verbinding tot stand brengen.

Groet
    Rob

Bijdrager
    Steff

5900 als ik mij niet vergis.

Bijdrager
    van Deijnen

Dank allen.. ik ga het gelijk proberen… hopen dat ’t werk =)

Bijdrager
    macpro
    ”van

…die rechtstreeks aan het net zijn verbonden (dus niet verbonden in een LAN)…

Even een kleine correctie: dat is dus net wel het LAN, oftewel het Local Area Network.

Bijdrager
    fredmatrack

Als je verbinding wil leggen met een Mac achter een router, moet je die Mac eerst en vooral een vast (statisch) intern IP toewijzen.
    Als je dat gedaan hebt, kan je in de router portforwarding activeren naar dat vaste, interne IP. Je moet poorten 3283 en 5900 openzetten om volledige functionaliteit van ARD te krijgen.`

Vervolgens kan je dan connectie maken over internet naar het publieke IP van de router. Als je dat met ARD doet, wordt je direct doorgestuurd naar de Mac in het netwerk.

Ik heb dit zelf ook zo gedaan omdat ik nu van overal mijn Mac thuis kan zien (en bv. mijn eye tv programmeren via de iPhone).

Succes!

Bijdrager
    van Deijnen

Ik heb de poorten 3283. 5900 en 5988 opengegooid en voila, ’t werkt!
    ik zie ‘m kan ‘m overnemen alleen zegt ard dat ie niet online is (terwijl ik wel een verbinding er mee heb)
    ’t belangrijkste is dat ie het dus doet en daar ben ik in iedergeval erg blij om!

Groet Rob

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.