9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Skilip

Remote desktop???

Kan iemand mij een veilige en snelle manier uitleggen om vanaf de Windows-bak op mijn werk in te loggen op mijn Mac thuis (Os X 10.4). Het zou dan helemaal mooi zijn als ik dan ook de programma┬┤s van mijn Mac kan draaien. Ik heb al dingetjes gezien als VPN, RDC en VNC, maar kan niet een duidelijke handleiding vinden. Alvast bedankt!

Bijdrager
    macmickey2
    Bijdrager
    Skilip

Is dit beter dan VPN?

Bijdrager
    macmickey2

Ik denk het wel…zelf geen ervaring met inloggen vanaf Windows naar Mac (goddank:P ). Maar via dit SSH protocol moet het altijd gaan..

Bijdrager
    Skilip

Op mijn werk weten ze niet meer dan dat een Apple iets is wat je ken eten. :cry: :cry: :cry: Maar goed Ik kan straks lekker maccen op mijn Pc. Thanxx!

Bijdrager
    Skilip

Ik kom er echt niet uit. Ik heb een statisch ipadres aangemaakt. Maar weet niet wat de volgende stappen zijn. Het lukt me niet eens een VPN verbinding te maken tussen mijn Mac en Pc. ZUUUUUUCHT!

Bijdrager
    dsm

Je hebt er niet veel aan, maar ik kan je verzekeren dat een VPN-verbinding vanaf je Apple met een Windows-pc mogelijk is… ik heb zo’n VPN-verbinding, maar ben zelf een leek en de verbinding is erop gezet door de netwerkbeheerder van mijn kantoor… ik ga ook niet aan de settings zitten want ben als de dood dat ik iets per ongeluk verander.

En nog wat… VPN is beter dan een Remote Desktop Connection, want een VPN is 100% veilig en daarmee veiliger dan RDC.

Succes! Misschien geeft dit nog enige hoop :wink:

Bijdrager
    lowfi

Wat wil je precies? Als je alleen bij je eigen files wil is ssh/sftp natuurlijk genoeg en dat zit standaard ingebakken in osx.

Bijdrager
    Skilip

Wat ik precies wil is dat ik vanaf mijn pc op mijn werk in kan loggen op mijn mac thuis en vanaf daar applicaties kan draaien. Ik heb er inmiddels een Linksys draadloze router tussen gezet en ben al een beetje aan het puzzelen gegaan met VPN, maar kom er niet uit…:(

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.