4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mark

remote control Ipad

Hallo,

Voor mijn oma hebben wij al aantal jaren aan Ipad en ze kan hier aardig goed mee omgaan. Van een kranten app tot facebook leert ze alles op haar eigen tempo en zolang we blijven benadrukken dat het niet kapot kan durft ze het allemaal wel aan. Nu is het alleen zo dat ze soms kleine dingen voor elkaar krijgt (zoals op vliegtuigmodus zetten) dan is het soms kansloos op van afstand via de telefoon uit te leggen (ze woont ongeveer uur van ons vandaan).

Vandaar mijn vraag of iemand een manier weet hoe ik remote control kan krijgen over haar ipad. Of in elk geval zo veel mogelijk control als mogelijk is zodat ik van afstand haar kan helpen.

Andere slimme en inventieve oplossingen zijn naturlijk ook welkom!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    jorikcaljouw

Hoi Mark,

Ik ken zelf geen remote control app, waarmee je op afstand het scherm van de iPad kunt bekijken of zelfs besturen. Apple Support heeft daar geloof ik wel iets voor, maar ik geloof niet dat dat voor derden beschikbaar is.

Wat ik voor m’n moeder wel eens gedaan heb (is inmiddels gelukkig vrijwel nooit meer nodig), is om haar screenshots te laten maken, dat kan met de homeknop+powerknop tegelijk ingedrukt te houden. Aangezien haar foto’s automatisch in iCloud komen en ik daar kan inloggen, kan ik dus op afstand de screenshots zien zodra ze automatisch door de iPad geupload zijn.

Hiermee kan ik meestal wel goed aan de telefoon uitleggen wat ze dan moet doen :).

Succes!
    Jorik

Bijdrager
    Lcssn

Teamviewer in de App store.

Bijdrager
    jorikcaljouw

Ik dacht dat je daarmee alleen met je iPad andere computers bekijken/overnemen. Maar ik zie nu dat er idd ook een Teamviewer Quicksupport app is die dit wat meer kan stroomlijnen. Lijkt me een goede optie. Vooral omdat Teamviewer gratis is voor persoonlijk gebruik.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.