2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    McD44N

remote control en Mac pro

Geen vraag, maar meteen een oplossing..
    Ik was al een tijdje bezig om de Mac pro met een remote control te kunnen bedienen, en dat is nu gelukt. Dus dacht ik: laat ik het op OMT vertellen! Wat heb je nodig:
    1. de ‘Remote Buddy’ software (€20,-)
    2. als remote control zijn er behoorlijk veel mogelijkheden. Ik heb een Apple Remote via infrarood gebruikt, maar je kunt ook een iPhone, iPodTouch of andere remotes via RF, WIFI of Bluetooth nemen, zie de website van Remote Buddy.
    3. In mijn geval een USB- infrarood ontvanger die kan praten met de Apple Remote, ik heb de “Hauppage remote control kit” voor Media Center gekocht voor €35,-
    Ik kan nu allerlei software bedienen via de Apple Remote, precies wat ik wilde..

http://www.iospirit.com/products/remotebuddy/

Bijdrager
    R-Flow

Snap er vrij weinig van dat Apple voor die prijs niet gewoon een infraroodontvanger in de Mac Pro stopt. Zo’n module kost niet meer dan paar euro. Vond ik persoonlijk zwaar irritant aan m’n 2009 Mac Pro, maar goed m’n nieuwe iMac heeft er gelukkig weer een.

Bedankt voor de tip, vind het alleen wel een duur grapje voor een machine die eigenlijk al genoeg heeft gekost.:smile:

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.