15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefiel

Remote app werkt niet meer

Hey,

ik had gister nog een kritiekje gepost over Remote vs iPod app, en daar word ik nu voor gestraft. Mijn Remote app werkt namelijk niet echt meer. Ik kan geen nieuwe nummers kiezen vanaf afspeellijsten, dan krijg ik deze melding:

Ik heb de Remote al opnieuw gekoppeld aan iTunes, maar dat haalde niks uit. Hebben anderen dit ook? Moet dit worden opgelost met een nieuwe Remote update vanwege iTunes 8?

Dit was mijn kritiekje:( http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133626&highlight=

Groeten Lex :wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Remote werkt hier nog steeds prima. Ook met de 2.1 update en iTunes 8.

Bijdrager
    maclover111

bij mijn ook

Bijdrager
    Edwin377

bij mij werkt hij ook niet. HIj lijkt het op de iPhone soms te doen maar iTunes reageert niet goed.

Bijdrager
    Gates

Bij mij heeft het nooit gewerkt! Weet iemand een oplossing hiervoor. Air Sharing werkt overigens ook niet bij mij. Heeft het te maken met het WiFi signaal?

Bijdrager
    Afroman

@ Topicstarter.

Probeer eens Vergeet alle Remotes en probeer het opnieuw.

@Billgates

Heb je de handleiding wel gelezen? Staat als het goed is in de App zelf.:) Ik kan momenteel niet voor je kijken, ik zit zonder iPhone.

Bijdrager
    Gates

Ja.. het probleem is dat de iPhone geen verbinding maakt. Ik tik de code in iTunes in en dan kan je wachten en wachten.. zonder resultaat

Bijdrager
    Afroman

Ah met Remote, ik weet dan geen oplossing. Al opnieuw gedownload?

Air Sharring hoor je in Finder, [command] + K te drukken.

Inactief
    Anoniem

Ik heb hetzelfde probleem hier; zelfs de tip van mister turbo werkt niet

Bijdrager
    Gates

Remote heb ik al eens opnieuw geinstalleerd, maar ook zonder resultaat. Air Sharing wil ook geen verbinding maken. Ik krijg (op mijn mac) de melding dat de server niet gevonden kan worden. Vreemd gedoe..

Inactief
    Anoniem

@BillGates; zit je iPhone wel op hetzelfde netwerk als je Mac? Anders werkt Bonjour namelijk niet. Met 3G werkt AS ook niet.

Bijdrager
    Gates

Beide apparaten zitten op hetzelfde netwerk. Ik hoop dat iemand een oplossing kan vinden (voor zowel Air Sharing als Remote), want ik kom er zelf niet uit.

Moderator
    Poezenbeest

Ik bump dit draadje even… zit zelf ook met een soortgelijk probleem….

Als ik Remote open, terwijl ik geen bibliotheek heb geïnstalleerd en iTunes nog om de code vraagt (nadat alle remotes zijn vergeten), dan krijg ik na het intikken van de code op de iPhone terug dat hij aan het verbinden is. Na een tijdje het pop-upbericht dat er geen verbinding gemaakt kan worden, vanwege een firewall…

RTFM… gedaan, daar staat dat je de firewall van Leopard op ‘Sta alleen essentiële verbindingen toe’ moet staan…. maar helaas, dan geen verbinding dus. Als ik de firwall open zet, dan doet het het prima, maar dat is een instelling, die ik toch liever niet gebruik.

Zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    robbinpruijn

Ik citeer (http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/95289):

“Ik heb ook zoiets gehad met mijn Macbook. Deze had ik via de kabel aangesloten mijn router en verder op de macbook Airport uitgezet. Kreeg ook Remote niet werkend maar wel dat ik de code moest invullen. Toen ik een keer Airport aanzette werkte het vlekkeloos. Airport zelf hoeft niet eens connectie te hebben met draadloos.

Blijkbaar wil iTunes alleen connectie hebben met Remote wanneer wireless aanstaat ongeacht of deze connectie heeft.

Als jullie PC waar iTunes opstaat wireless connectie heeft maar deze uitstaat probeer die eens aan te doen!”

Bijdrager
    KarelWillem

Ik mag toch hopen dat men dat wel als vanzelfsprekend heeft aangenomen.

Als je op één machine WiFi aanzet en op de ander uit, dan is connectie i.d.d. wat lastig. :wink:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.