9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Louwerens

Remote app mac mini

Ik heb een mac mini en die wil ik gebruiken als mediaplayer
    Ik wil met de remote app muziek aanzetten zonder de tv aan te hoeven zetten
    Maar als ik de remote app open dan krijgt hij niet altijd verbinding
    Meer niet dan wel.
    Heeft iemand daar een oplossing voor?

Bijdrager
    bcgraaf

Ik heb zelf ook een mac mini als media speler aan mijn tv gekoppeld. Hier draai ik de plex server op en plex media speler. Voor het streamen van muziek/video van mijn iPhone/iPad/mac gebruik ik Airserver, dit maakt van je mac mini ook een airplay ontvanger. (normaal is het alleen een airplay zender). Voor de bediening van de mac als media speler gebruik ik de Apple remote (van de  tv) en op mijn iPhone gebruik ik de app rowmote. Zo kan ik alles bedienen wat ik wil. Wil ik alleen muziek/video afspelen dan doe ik dat via  muziek of youtube op mijn iPhone via airplay naar mijn versterker, Wil ik een film kijken dan gebruik ik de app rowmote of de  remote in combinatie met Plex.

Voor de vraag van jouw dat je de TV niet hoeft aan te zetten, dit hangt helemaal van je bekabeling af. Mijn mac mini is met een optische kabel aangesloten op de versterker dus hoef ik alleen mijn versterker aan te zetten als ik (alleen) geluid wil horen. Het beeld gaat naar mijn TV via een HDMI kabel.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  bcgraaf.

Bijdrager
    Louwerens

Ik heb ook een optische kabel naar versterker

Bijdrager
    TheBigZ
    Louwerens op 17 oktober 2015

Heeft iemand daar een oplossing voor?

Zet iTunes bij je Login Items (zodat iTunes actief is als je je Mac mini aan zet).

Bijdrager
    Louwerens

Ik krijg zelfs geen connectie als itunes open staat

Bijdrager
    TheBigZ

Zit je dan op hetzelfde Wifi kanaal als je Mac, of heb je meerdere modems/routers in huis?

Bijdrager
    Louwerens

Ja dat wel
    Soms wel verbinding maar meestal niet

Bijdrager
    computer space

Heeft je versterker geen ethernet? Kun je namelijk daar de muziek op selecteren. Mini is dan enkel server.
    Ik vind overigens TV geen probleem, fijner dan remote die toch steeds zoek is. Scherm gaat na 3 min weer op zwart en gebruikt nagenoeg geen stroom standby

Bijdrager
    inawt

Wij hebben thuis ook heel lang last gehad van een slechte verbinding met de Remote app. Dat was opgelost toen we een nieuwe, snellere router kochten. Misschien kan je router het dus niet aan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.