20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    bagagedrager

religie

ik ben nu ongeveer een week ‘over’ van pc naar mac. ja, het bevalt me, maar de pc vind ik ook nog steeds prima. daarnaast klooi ik soms graag met wat linux (note to self: ik moet toch nog een keer mythtv installeren op mijn mediabox).

wat me opvalt is dat mensen graag een keuze maken voor -een- os, terwijl de andere mogelijkheden ook allemaal hun voordelen hebben. afgezien van ‘alternatieven’ voor windows-programma’s die gemaakt zijn voor bijvoorbeeld osx, linux of whatever, is er voor ieder os wel -wat- te zeggen.
    dit ‘kiezen’ groeit vaak uit tot chauvinistische, bijna religieuze proporties. mensen met een compleet andere mening worden door dit soort fanboys met de grond gelijk gemaakt. bijvoorbeeld deze thread: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=81073
    het lijkt wel alsof veel mensen niet openstaan voor de mening van anderen. en dat is natuurlijk vreemd, want wie nog nooit van mening is veranderd, heeft nog nooit iets geleerd. zo moet het ook zijn op het gebied van operating systems.

graag zou ik willen weten of er op dit forum naast mij ook mensen zijn die wat operating system betreft atheïstisch zijn en of ze leuke dingen doen met hun verschillende systemen.

Bijdrager
    Reflex

Mensen die een OS-oorlog voeren zijn per definitie kansloos. Maar dat is eender aan andere geloofs-oorlogen.

Bijdrager
    trabant
    ”bagagedrager”

…dit ‘kiezen’ groeit vaak uit tot chauvenistische, zowat religieuze proporties.

Veel bagage heb je blijkbaar niet: chauvinisme.

Al is de constatering van het fanatisme bij nieuwbakken overstappers, of het nou een OS of een godsdienst is, imho wel een juiste waarneming.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik weet niet precies wat je wilt, maar ik kan je wel helpen met mijn situatie:
    Ik (wij) hebben thuis 2 Mac’s. Dat werkt voor ons (mijn vrouw en mijzelf) goed en plezierig.
    Op het werk heb ik een Windows XP-machine voor me staan. Dat werkt. Maar niet echt plezierig vind ik.
    Mijn vrouw zou nog niet weten hoe je zo’n Windows-machine moet bedienen. (of hoe je dat ding moet uitzetten om maar eens wat te noemen). Ze werkt dan ook voor haar werk thuis als er iets moet worden gemaakt qua papieren document of e-mail.
    Ik heb ook vaak problemen met Windows als ik ergens heen wil in het systeem (b.v. naar het Bureaublad), of iets anders wil dan tikken in Office.
    Dat heeft naar mijn mening weinig met religie te maken. Meer met inzichtelijkheid (transparantie) in Windows of en dat kan natuurlijk ook, interesse mijnerzijds.
    Ik heb niets tegen Windows. Het werkt en dat moet ook.
    Maar de (systeem)kleuren staan mij niet aan, ik zoek me soms rot als ik iets wil opzoeken ofzoiets.
    Maar waar ik behoorlijk pissig over kan worden: Microsoft (i.c. Windows) tracht de algemeen afgesproken Wereld-standaards te omzeilen en daar Windows-standaards van te maken.
    Het gevolg is dat “anderen” problemen hebben met websites, muziek, video en wat dies meer zij.
    Op zich is dat nog niet eens zo erg, maar de “volgers” van Microsoft denken (luiheid) dat Windows het enige is waar ze rekening mee hoeven te houden.
    Dat heb ik tegen Microsoft. Terwijl ik in feite niet veel tegen Microsoft heb.
    Sterker nog: soms (heel soms) zie ik iets in Windows wat ik nog wel handig vind.
    Ik zou overigens geen machine aanschaffen waar Windows op draait.
    Ik (ik dus) heb daar geen behoefte aan. :)

Bijdrager
    bagagedrager

dat zoeken herken ik als multi-os gebruker. de desktop laten zien… ik zou niet weten hoe dat moet zonder expos├ę… dus ik weet niet hoe maccers dat eerder deden.
    natuurlijk is dat slechts een voorbeeld.

ik ben blij dat mensen het hierover gaan hebben zonder welk os dan ook te gaan bashen.

oja: het lijkt me iets te ver gaan als je op een flauwe manier conclusies gaat trekken over personen op basis van een enkel typfoutje (ik zie wel meer taal-ibanleden hier rondlopen).

Bijdrager
    trabant
    ”bagagedrager”

taal-iban

Die is leuk gevonden.
    Maar ik verwees expliciet naar de betekenis van het woord chauvinistisch. Fanatiek was hier een betere woordkeus geweest.

Bijdrager
    Dick de Roos

Het is dat je erover begint.:wink:
    Ik had de indruk de Trabi bedoelde dat onder chauvinisme verstaan wordt: blinde ingenomenheid met alles van en in het eigen land => nationalisme.
    En we hebben het hier over een computer OS.
    Dus niet over patriottisme. 8)

[edit: Soms duurt een antwoord wat te lang en word ik rechts ingehaald]

Bijdrager
    Turbanus

[boermodus]kijkt eens over zijnen Pismo…..[boermodus]:wink:

Bijdrager
    Roberta

We dragen ook zwarte kousen met witte Apple logootjes ;-).

Bijdrager
    Turbanus

en witte jarretels….:?

Bijdrager
    Freek.

Draag jij die ook Turb? Had bij jou blauwe verwacht :sealed:

Bijdrager
    Turbanus
    ”Freek.”

Draag jij die ook Turb? Had bij jou blauwe verwacht :sealed:

Sukkel….. ik heb iets heel anders blauw man……:wink:

Bijdrager
    Freek.

:o

Bijdrager
    bagagedrager

taal-iban is een woord dat henny stoel vaak gebruikte ( http://nl.nntp2http.com/taal/2004/04/7bec325879e9758920f4c344e3aaad73.html )
    in ieder geval is het c-woord bewust gekozen, maar blijkbaar zijn er mensen die woorden zo letterlijk interpreteren, dat ik daar voortaan mee uit zal kijken.

[size=18:ecf77b3229]en nu graag weer on-topic[/size:ecf77b3229]

Bijdrager
    trabant
    ”bagagedrager”

taal-iban is een woord dat henny stoel vaak gebruikte

”nl.nntp2http.com”

en de bekende nieuwslezeres van de NOS, Henny Stoel. Wegens haar uiterst kordate ‘zuiver Nederlands’-spreken werd zij in de studio’s spottend mevrouw Taal-iban genoemd.

Dat is toch echt wat anders dan zelf het woord gebruiken. Mogelijk heb je dat c-woord gekozen vanwege een vergelijkbare (onderbuik-)emotie die er vaak mee samengaat.

Bijdrager
    Turbanus

Religie en emotie……. 8)

Bijdrager
    bagagedrager

ik heb uit haar mond gehoord dat ze het ook zelf gebruikte. excuses voor de link. kan je ook constructieve bijdragen leveren? ik zie je elders op het forum ook alleen maar met non-zaken bezighouden. erg jammer, omdat het eigenlijke onderwerp niet wordt behandeld.

sterker nog: het verleidt me alleen maar tot het maken van veel taalvaute.

Bijdrager
    Turbanus

:? Mijn opmerking is meer ontopic dan de jouwe over een dame die een bepaald taalgebruik neuzelt…… De Mac is geen religie. De software op de Mac evenmin. Als je daar wel in gelooft, wordt het tijd dat je een psychiater gaat bezoeken.:o

Bijdrager
    bagagedrager

:sotp: zzz

Bijdrager
    Turbanus

Slaap lekker!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.