20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    zorbatov

Realistisch pistool voor in film

Hey iedereen,

misschien een rare vraag, maar ik weet niet echt waar ik ze anders kan stellen.
    Heeft iemand een idee waar ik goedkoop aan een realistisch pistool kan geraken om in film te gebruiken?
    Ik dacht al aan de airsoft pelletguns (BBguns etc.) maar de meer realistische zijn nogal aan de dure kant, het goedkoopste is rond de 70 euro…
    in een dichtbijzijnde speelgoedwinkel vond ik echter wel iets aan 20euro, erg klein (niet dat het schrikkelijk groot moet zijn) en met witte reclame op de loop wel helemaal uit metaal. Voorlopig ben ik op deze getint maar ik vroeg het hier even moest er iemand iets beters weten…

dank bij voorbaat,
    mvg

Geblokkeerd
    Anoniem

Helaas zijn realistische pistolen e.d. verboden onder de Nederlandse wapenwet. Om ze te gebruiken heb je een vergunning nodig. Dat is bijvoorbeeld ook waarom je van die prachtige, Japanse “airsoft” immitaties niet naar NL mag invoeren.

In Belgie worden ze wel vrij verkocht, maar hier in Nederland mag je ze niet hebben.

Bijdrager
    Lauwrence

Er is zoveel verboden in NL, als we daar telkens de moraalridder over uit moeten gaan lopen hangen lopen de databases van OMT rap vol vrees ik. On-topic echter….

Misschien is dit iets?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het was ook on-topic en niet om de moraalridder uit te hangen: het was een verklaring waarom de TS grote moeite zal hebben om zo’n pistool te bemachtigen.

Bijdrager
    Lauwrence
    cailin op 12 januari 2011

Het was ook on-topic en niet om de moraalridder uit te hangen: het was een verklaring waarom de TS grote moeite zal hebben om zo\’n pistool te bemachtigen.

En zoals je ziet is dat dus helemaal niet zo moeilijk…

Bijdrager
    stavos

Dat noem jij realistisch? :slant:

Ik weet niet wat de plannen van TS zijn, maar een goedkoop speelgoedpistool, een potje zwarte verf en een beetje handigheid zullen meer helpen.

Bijdrager
    iDuck

Het in het bezit hebben van een volgens de wet gelijkend (speelgoed-bb-lucht-alarm) op een echt vuurwapen is verboden. Dit valt standaard onder de verboden wapenwet en is zelfs met vergunning verboden!
    Je kan de moraal-ridders negeren maar let op dat er (theoretisch) bijzonder hoge straffen opstaan. Ik treed verder niet in detail, ga er verder ook niet op een Mac forum op in, maar ik raad het je bijzonder sterk af!

Er zijn wel een aantal lucht pistolen die mogen in NL, ongeacht de kracht ervan. Deze mogen dus niet op een bestaand vuurwapen lijken. Denk hieraan aan bijv. een HW70, Diana 3, 5 & 6, Webley Tempest en de meeste match-pistolen. De Webley Tempest komt nog in de buurt van wat je wilt.
    Hiermee mag je schieten op een schietvereniging of op privé grond, mits het kogeltje het terrein niet kan verlaten!

Bijdrager
    Macosxachist
    zorbatov op 11 januari 2011

Ik dacht al aan de airsoft pelletguns (BBguns etc.) maar de meer realistische zijn nogal aan de dure kant, het goedkoopste is rond de 70 euro…

Zal me een filmpje worden!:lol:

Geblokkeerd
    Anoniem

Lauwrence, je interpretatie van het woord “realistisch” is opmerkelijk.

Dit is bijvoorbeeld wat de TS zoekt. En die dingen zijn dus hartstikke verboden in NL. Jammer, want in Osaka heb ik een paar jaar geleden staan kwijlen bij airsoft reproducties. Ik heb helemaal niets met geweren, maar deze reproducties zijn zo mooi gemaakt!

Bijdrager
    venco58

Je kan de moraal-ridders negeren maar let op dat er (theoretisch) bijzonder hoge straffen opstaan. Ik treed verder niet in detail, ga er verder ook niet op een Mac forum op in, maar ik raad het je bijzonder sterk af!

Of het risico dat je aangehouden wordt door middel van een btgv (benaderingstechniek gevaarlijke verdachte) dit betekend dat de politie je met getrokken en gericht pistool aanhoud en bij iedere verdachte beweging wordt geschoten. Ik zou niet graag in de loop van een echt vuurwapen kijken.
    Daarnaast wil je niet dat er achter je naam “vuurwapengevaarlijk” komt te staan.
    Misschien kan je je vraag ook nog een keer op forum.infopolitie.nl stellen. Daar zitten agenten in hun vrije tijd, dit met gemak je alles uit kunnen leggen.

voorbeeld
    Misschien wil je geen overval in scene zetten maar deze vier keken ook in de loop van een aantal agenten.
    De politie hoeft zich op dat moment niet af te vragen of het echt of nep is. Dat wordt later bekeken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Vandaar dat je een vergunning aan moet vragen voor dit soort rekwisieten.

Bijdrager
    JaNiintendo

Gewoon stiekem. :sarcastic:

Bijdrager
    zorbatov

Ok ik was duidelijk iets vergeten te vermelden,
    Ik woon in België ….
    wel alvast bedankt voor de snelle reacties !

Bijdrager
    Dr. Maddox

In Duitsland kan je erg mooie imitaties kopen van bijvoorbeeld de klassieke Walter. In alarm of perslucht uitvoering. Deze kosten wel wat geld maar misschien dat je een model mag lenen voor de opname?

Voor de rest moet je even informeren in je omgeving of er iemand recent een balletjes pistool (BB-guns) uit Spanje heeft meegenomen. Dit is volgens mij precies wat je zoekt en binnen je budget. Misschien een goede #durftevragen oproep voor twitter?

Moderator
    Mac Daddy

Heb je al gezocht op het internet naar hoe ze het dit bij andere producties oplossen? Hoe komen de Nederlandse filmmakers aan nepwapens?

En gebruik je omgeving inderdaad. Ik weet dat meerdere medestudenten van mij heel vaak oproepen deden voor rekwisieten en zo sprokkelden ze van alles bij elkaar. Doe een oproep op Twitter en vraag om te retweeten. Wie weet levert dat wat op.

Bijdrager
    iDuck
    zorbatov op 12 januari 2011

Ok ik was duidelijk iets vergeten te vermelden,

Ik woon in België ….

wel alvast bedankt voor de snelle reacties !

Ah… dat scheelt wel een beetje. Volop verkrijgbaar in België de ‘imitatie’ BB-guns en CO2 pistolen.

Maar hoe de wet bij jullie in elkaar steekt weten jullie zelf niet eens:lol: Dus daar doe ik al helemaal geen uitspraken over.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar dan loopt ie dus tegen het punt aan dat ie 70 pop te veel geld vind… Tja:)

Dan moet je op zoek naar een lenertje ofzo.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Mijn vorige link geeft wel mogelijkheden voor dit budget:

En zorbatov….

Beloof me alsjeblieft dat je de acteurs NIET laat rondrennen met hun vinger op de trekker. Dat is zo ontzettend stom om te zien. Je vinger plaats je op de trekker NA dat je het doel in beeld hebt.

Bijdrager
    Yggdrasil

In België hé. Er is een winkeltje niet zo ver bij mij vandaan, in Oostende. Daar verkopen ze zeer realistische airsofts en enkele goedkopere merken. De meeste zijn wel 18+.

Moderator
    Mac Daddy

Tenzij het een shoot em up film wordt en ze non stop aan het schieten zijn natuurlijk.:wink:

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.