22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    gribbel

Reistijd in Maverick Agenda

Ik had me zo verheugd op de reistijdfunctie in Agenda. Maar ligt het nu aan mij dat hij dat alleen kan icm bekende locaties zoals Paleis op de Dam ipv Straat X in Amsterdam.

dank voor de hulp

David

Bijdrager
    Niels

Zou in principe gewoon voor elk adres moeten werken, op basis van de gegevens uit de maps app

Bijdrager
    nicj56

Ik heb het werkend, vrij gemakkelijk, vul bij de locatie de plaats of straat, klik dan om de reis tijd in te vullen en het is er! Geef de appoinment een naam!

Inactief
    Anoniem

Klik op ├»nfo op een te maken afspraak. Klik vervolgens op de datum en tijd van de afspraak in dat Info-venster. Klik hier op “reistijd”. Hij berekent dat de reistijd vanaf je voorgaande afspraak. Het is dus wel van belang dat je een locatie aan je afspraak koppelt…

Althans, zo heb ik het begrepen:-)

Bijdrager
    nicj56

Ja, dat is wel stom ja..

Bijdrager
    gribbel

je kunt ook de naam van een contactpersoon toevoegen. zoekt hij het adres erbij…. Maar alleen een ‘ onbekend’ adres werkt niet helemaal volgens mij

Bijdrager
    FrisoA86

Jammer dat je bij reistijd alleen auto of lopen en geen fiets kan kiezen.

Bijdrager
    nicj56

Ja, dat is wel een nadeel, maar ja, ik heb het niet nodig! De fiets modus!

Bijdrager
    Arts

Is gelukt, maar 2 dingen:

1.
    Bepaalde adressen vindt hij toch niet, terwijl de “kaarten” van Apple geen enkele moeite heeft de locatie te vinden

2.
    Moet je elke keer de reistijd aanvinken en vragen te bereken. Ik zie geen mogelijkheid tot het instellen van deze optie als defaultwaarde bij elke afspraak

Gr Paul

Bijdrager
    nicj56

Ja, dat is wel een request, om bij apple in te dienen, en voor iOS dat die het mooi overneemt wat dat doet die niet, wat ik heel jammer vind.

Bijdrager
    iBaar

Ik kan alleen zelf een reistijd ingeven….maar berekenen doet ie niets.

Bijdrager
    nicj56

Heb je wel de locatie voorziening goed ingesteld dat de agenda die mag gebruikb daarvoor?

Bijdrager
    Tayro

Ik ben benieuwd of je ook de reistijd voor de terugweg kan plannen, moet je dan weer een nieuwe afspraak aanmaken? Zo ja, hoe kan ik dan vanuit een andere locatie terug naar huis plannen?
    vb Thuis locatie – naar locatie X met reistijd – daar een uur zijn en vanuit locatie X weer terug naar huis, hoe kan je dan de reistijd inplannen?

Bijdrager
    peterwillem

Bij mij berekent ie ook niets, en ik heb wel de locatie voorziening ingesteld.

Bijdrager
    Arts

Je moet m.i. wel de locatie laten zoeken door het programma.
    Bij invoeren adres gaat hij zoeken en geeft dan een lijst met opties.
    Alleen bij de keuze van zo’n optie, geeft dan weer de mogelijkheid om de reisduur te laten berekenen.
    Bij gewoon een adres invoeren, werkt het inderdaad niet.

Bijdrager
    peterwillem

Ok, bedankt. Dit werkt

Bijdrager
    salvatore

Het wel of niet tonen van de reistijd is een optie van “datum en tijd”.

Als je na het maken van de afspraak op “datum en tijd” klikt, volgende verschillende opties, waaronder “reistijd”.

Als je voor reistijd kiest, wordt de tijd automatisch berekend en geblokkeerd voorafgaand aan de afspraak.

Bijdrager
    Tayro

Hoi Salvatore, dank voor je reactie. Dat klopt, als je thuislocatie bijv. Arnhem is en je gaat naar bijv. Nijmegen geeft hij de reistijd perfect aan. Maar hoe plan je het van Nijmegen weer terug naar je thuislocatie? Is dat mogelijk?

Bijdrager
    Arts

Een Mac of iPhone weet natuurlijk niet dat je naar huis gaat, dus zal je dat in ieder geval als volgende bestemming moeten invoeren.
    Op de bezoeklocatie kijk je niet op je Mac maar op je iPhone of iPad. Ik neem aan als je de locatievoorziening voor deze applicatie aanzet en aldaar op je iPhone kijkt, je de reistijd kan zien.
    Als de eindtijd van je bezoek niet bekend is en dus ook niet de tijd van thuiskomst, kan je niet verwachten dat je iPhone dit wel weet. Je zal dus ook een tijd voor de thuiskomst moeten invoeren.

Bijdrager
    Tayro

Hoi Arts,
    Als je bijv. een dag wil plannen van je thuislocatie naar Nijmegen, daar een uur zijn, door naar Arnhem, daar een uur zijn en dan weer naar huis.
    Ik maak dan 3 bestemmingen aan en als ik dat doe krijg ik geen reistijden van de volgende bestemmingen te zien omdat dat niet vanuit de thuislocatie bepaald word.
    bv.
    11:00 reistijd vanaf thuislocatie
    12:00 Nijmegen, plaats van bestemming
    13:00 vertrek van Nijmegen naar Arnhem <— hoe kan ik deze inbrengen voor reistijd?

Bijdrager
    Arts

Je kan alleen bestemmingen invoeren.
    Als je deze thuis invoert, krijg je alle reistijden vanuit huis.
    Als je echter op je locatie bent zal je dus de reistijden vanuit die locatie krijgen.

Dus:
    Bestemming 1 is Nijmegen
    Bestemming 2 is Arnhem
    Bestemming 3 is thuis

Bijdrager
    Tayro

Oke dank.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.