5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Grisolda

Reiservaringen MacBook Pro

Ik zit te twijfelen tussen een macbook en een macbook pro 15″.

Ik bezit nu een ibook 12″ en moet zeggen dat dit een bijzonder handzaam formaat is.
    De bedoeling is om over pak em beet een jaar te gaan reizen, niet zozeer 3 weekjes Kreta, maar meer iets in de geest van een jaar of langer foetsie. Hierbij is zo nu en dan gezeul met een rugzak niet ondenkbaar. Mijn 12″ iBook moffel ik zo weg, maar hoe zit dat met een MBP? Ik heb vandaag even gekeken in een mac-center, maar dat is nog behoorlijk aan de maat zo’n MBP 15″.

Wat zijn jullie ervaringen met reizen in combinatie met de MBP?

Bijdrager
    Widi

ik zit op dit moment een jaar in Australie, maar ik ben hier gewoon aan het werk. ik ben niet aan het packbacken, alleen zo nu en dan. Ik gebruik op dit moment een MBP, waar ik fulltime op werk thuis als op werk. Dus hij gaat elke dag mee in een crumpler rugtas.

Als ik dan een tijdje ga reizen neem ik hem ook gewoon mee in mijn backpacktas, alleen heb ik er dan een sleeve om heen. Sleeve die bij de rugzak hoort, maar die je eruit kunt halen. Met de lader. Dat is op zich wel te doen. ik vond het wel meevllen kwa onhandigheid, maarja ik hoefde niet voor maanden aan spullen in mijn backpack te doen, hoogstens paar weken.

Als je een heel jaar gaat reizen dan is een handzamer model handiger, wat ik hier vaak tegen kom bij echte backpackers hier is de 12″. Ze gaan allemaal voor handzamer.

Dus afhankelijk voor wat je in dat jaar gaat doen. (reizen/stage/werken)

Reden dat ik ook voor MBP gekozen heb is omdat ik ook game op mijn laptop.

Bijdrager
    Rupert Nicolson

Ik reis veel door zuidelijk Afrika en heb altijd mijn MBP 17″ bij me. Prima te doen in combinatie met de 17″ tas rugzak van Brenthaven. Nee, dan de fotoapparatuur, da’s pas echt een gesleep.

Bijdrager
    petitmal

Ik heb mijn PB (zelfde formaat) altijd in de sleeve in mijn rugzak met fotoapp. Past makkelijk, maar de rugzak wordt alles bij elkaar (camera’s/lenzen) flink zwaar.

Bijdrager
    KingAchille

Tijdens de skivakantie ben ik mijn mijn MacBook Pro naar boven gegaan (+- 2000m) en we hebben daar ons gek geamuseerd met Photo Booth en we hebben ze rechtstreeks doorgestuurd naar het thuisfront. En de laptop ging gewoon in een hele stevige rugzak mee naar beneden, zonder problemen.
    Hij is wel reisgeschikt heb ik ondervonden…
    Mvg,

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.