21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    bonoman

Reisblog met foto's maken/beheren via ipad

Volgend jaar gaan wij een grote reis maken. Via reismee.nl heb ik een blog gemaakt. Echter het uploaden van foto’s die op de iPad staan lukt niet. Is er een andere blog die wel samenwerkt met de iPad of de iPhone of is ‘ there an app for that’ ? Het gaat vooral om het plaatsen van foto’s.

Bijdrager
    BasiX

WordPress?

Bijdrager
    bonoman

WordPress werkt met Flickr, en voor het uploaden van foto’s heb je Flash nodig:-(

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    _appletaart_

wordpress app?

Bijdrager
    bonoman

Dank zover volgens mij kom ik met wordpress en bijbehorende app een heel eind.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Raddie

Ik heb een blog via Google (blogspot). Als je je blog wilt updaten kun je gewoon een e-mail sturen naar een adres dat je vooraf zelf hebt aangemaakt. Ook foto’s kun je op die manier uploaden. Zie http://vantrigt.blogspot.com . Enige nadeel is dat ik nog niet doorheb hoe je meerdere foto’s in 1 bericht kunt mailen vanaf de iPad. Het zijn dus allemaal aparte blogposts.

Bijdrager
    KarelWillem
    Raddie op 19 augustus 2010

…Enige nadeel is dat ik nog niet doorheb hoe je meerdere foto’s in 1 bericht kunt mailen vanaf de iPad. Het zijn dus allemaal aparte blogposts.

Ga naar Foto’s
    Klik op het pijltje rechtsboven
    Selecteer tot vijf foto’s (gewoon eenmaal er op klikken)
    Klik op E-mail rechtsboven in

Bijdrager
    Raddie

KarerWillem, bedankt! Goede tip!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik wist het – dom genoeg? – ook niet.

Totdat ik de tip gisteren op deze site tegen kwam:
    http://www.appletips.nl/meerdere-fotos-tegelijkertijd-versturen-vanaf-je-ipad/#more-15060

Soms kijk je over hele simpele dingen heen.

Inactief
    Anoniem
    KarelWillem op 19 augustus 2010

Klik op het pijltje rechtsboven
    Selecteer tot vijf foto\’s (gewoon eenmaal er op klikken)
    Klik op E-mail rechtsboven in

Klikken? Op een iPad? En ik maar denken dat zo’n ding een aanraakscherm had….:-(

Bijdrager
    KarelWillem

Tip, tik, klik, druk, veeg, ram, whatever.

Als je op de bovenkant van je muis tikt, bewerkstellig je een klik op je computer.
    Als je op de bovenkant van het scherm van je iPad tikt, bewerkstellig je ook een klik.

Dus wat is het verschil eigenlijk?

Bijdrager
    MacDive

Dit is ook ’n handige, gewoon mailtje met foto versturen…

http://posterous.com/

Bijdrager
    Lapdog

Klikken? Op een iPad? En ik maar denken dat zo’n ding een aanraakscherm had….

Deze was scherp ik heb smakelijk gelachen.

Bijdrager
    KarelWillem

‘Raak het pijltje rechstboven aan.’

Maar ik geloof dat we op de term ‘tap’ over moeten.

Anyway. Klik is universeel en snapt voorlopig iedereen. Dus ik blijf dat lekker gebruiken.
    Je kunt zelfs een muis gebruiken op je iPad. En dan is het toch echt klikken wat je doet.

Bijdrager
    Pvdlaan

Ik zit met hetzelfde, wil dus ook een soort reisverslag maken van mijn komende vakantie naar Canada,
    Maar wil dit eigenlijk op mijn eigen site zetten.

Ik wil het verslag dus maken op mijn iPad bv met pages of met documents to go, aangezien ik die al aangeschaft heb en dit vervolgens kunnen omzetten naar een html file zodat ik deze op mijn NAS kan zetten.

Is dit mogelijk en logisch of is het makkelijker via wordpress of blogspot …

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Pvdlaan

Dat ziet er inderdaad fraai uit, maar volgens mij is dit een compleet programma.

Ik zoek het toch meer in dat ik het via pages kan maken met tekst en foto`s en vervolgens
    kan uploaden naar mijn ftp adres.

Dus ik wil eigenlijk mijn reisverslag in pages maken (of documents to go) en deze vervolgens kunnen uploaden naar mijn NAS

Bijdrager
    KarelWillem

Maak het lekker in Pages. Maak een PDF van je pagina en gooi die in iSite.
    Uploaden, klaar.
    Ik roep maar wat.

Bijdrager
    Pvdlaan

KarelWillem,

heb je ervaring met dit programma “isite”
    ik kan er eigenlijk niks over vinden, los van de gegevens in de appstore.

Ook een review is nergens te vinden (youtube/google)

Vind het niet erg om € 8,- uit te geven, maar ik heb al meerdere keren gehad dat je een programma koopt en het eigenlijk niet naar verwachting werkt.

Als alternatief kijk ik nog naar deze: http://itunes.apple.com/nl/app/ftp-on-the-go-pro/id364787363?mt=8
    helaas kan ik hier geen pages files converteren naar html, maar kan wel alles op mijn NAS aan sturen door dit programma …

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.