15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Sabina

Registratienummer QuickTime (update)

Ik heb een probleem met QuickTime vanaf het begin dat ik mijn nieuwe iMac installeerde met de bijbehorende cd.
    Ik moest toen een registratienummer invullen die ik niet had.
    Nu bij elke update komt dat zelfde schermpje:

“Voer het registratienummer van QuickTime 6 Pro in. De velden ‘Naam’ en Registratienummer’ moeten exact overeenkomen met de registratiegegevens die u hebt ontvangen.

Als u geen registratienummer hebt, laat u dan het veld leeg en klikt u op ‘Ga door’. U kunt het nummer later invoeren in het paneel ‘QuickTime’ van Systeemvoorkeuren.

Vervolgens klik ik op ‘Ga door’ omdat ik geen registratienummer heb, komt het volgende scherm: ‘De ingevoerde registratiegegevens zijn niet geldig. Zorg dat de velden ‘Naam’ en Registratienummer’ exact overeenkomen met de registratiegegevens die u hebt ontvangen.”

Mijn vraag is: hoe kom ik aan een registratienummer? -> ik heb niks ontvangen!
    Quicktime werkt niet optimaal, kan bestanden niet openen etc…
    Omdat ik niet verder kom zonder registratienummer kan ik de update ook niet afmaken…
    Wie kan mij helpen?? :| Thanx

Bijdrager
    JeePee

Heb je wel een naam ingevuld? Wanneer je dat gedaan hebt, dan deze ook weghalen. Mocht je een registratienummer willen, dan kun je naar de site van Apple gaan en dan naar Quicktime en dan betalen voor de Pro versie.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

[ -] Totaal verkeerd antwoord gegeven, excuses

Bijdrager
    wjgmspeedy

Als ik me niet vergis zijn Quicktime en Quicktime Pro precies hetzelfde programma, de registratiecode vergroot de mogelijkheden van het programma. Als je nog geen Pro hebt, krijg je steeds het nagscreen “waarom pro”. Updaten zou volgens mij ook zonder registratiecode moeten lukken, je hebt dan uiteraard niet de extra features van Pro. Je kunt je code bij apple bestellen:
    http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?productLearnMore=D2091

Bijdrager
    buurman

Daar zal een registratienummer niets aan veranderen. Registratie is alleen nodig als je zelf quicktime films wilt maken. Als je bestanden wilt openen waar quicktime over struikelt kun je het beste mplayer of vlc downloaden op http://www.versiontracker.com .

Bijdrager
    XXX

heb je al geprobeerd om een nieuwe volledig versie van quicktime van de apple site te downloaden en die installeren ?

Bijdrager
    angorawol

En toch is het een beetje raar dat je als Apple-consumer steeds opnieuw met geld over de brug moet om een Quicktime Pro te hebben. Zeker voor switchers, is het niet evident dat zij al die kleine progjes ook kennen zoals mplayer en vlc.

Bijdrager
    Richie79

Daar heb ik ook last van ja alleen gebruik ik Quicktime zelden. Als ik een media player gebruik dan gebruik ik VLC media player. Het speelt zowat alles af en geeft geen problemen.

Bijdrager
    Ruben
    ”angorawol”

En toch is het een beetje raar dat je als Apple-consumer steeds opnieuw met geld over de brug moet om een Quicktime Pro te hebben…

Op zich ben ik dit wel met je eens, hoewel de uitdrukking “steeds opnieuw” niet helemaal op zijn plaats is. Toen ik net geswitched was heb ik netjes QuickTime Pro aangeschaft en ik kan die registratie-gegevens nog steeds bij iedere update blijven gebruiken. Op zich vind ik het wel een beetje vreemd dat de complete functionaliteit van Pro al in de QuickTime player aanwezig is… je betaald dus eigenlijk voor iets dat je al hebt… of eigenlijk meer; als je niet wilt betalen heb je een berg overbodige zooi zitten downloaden waar je helemaal niets aan hebt.

Bijdrager
    angorawol

Beste iRuben, ik ben nooit geswitched (en mijn eerste mac heb ik van 1996), dus ik heb bijna alle versies van Quicktime pro toch opnieuw moeten aanschaffen.

Bijdrager
    Sabina
    ”XXX”

heb je al geprobeerd om een nieuwe volledig versie van quicktime van de apple site te downloaden en die installeren ?

Ja heb ik al gedaan, helpt niet.

”buurman”

Daar zal een registratienummer niets aan veranderen. Registratie is alleen nodig als je zelf quicktime films wilt maken.

OH! dat wist ik niet, ik zie alleen elke keer dat scherm…irri dat ik geen nummer heb, maar ok niet nodig dus! :)

”Richie79″

Daar heb ik ook last van ja alleen gebruik ik Quicktime zelden. Als ik een media player gebruik dan gebruik ik VLC media player. Het speelt zowat alles af en geeft geen problemen.

Ga ik proberen! :wink:

Thanx allemaal voor de reacties! 8)

Bijdrager
    Ruben
    ”angorawol”

Beste iRuben, ik ben nooit geswitched (en mijn eerste mac heb ik van 1996)…

Bijzonder… misschien is dat dan alleen bij “hele nummers” qua nieuwe versies? Zal de originele mail met registratie-gegevens eens opzoeken om te kijken welke versie het eigenlijk was toen ik ‘m aanschafte…

[Edit]

De versie die ik aangeschaft heb was inderdaad al QuickTime Pro 6 (op 16 december 2002), dus je zal wel gelijk hebben. Dan is het inderdaad minder fraai.:(

Bijdrager
    Deskman

Apple doet niet aan upgrades. Voor nieuwe versies moet je gewoon de volle mep betalen. Net als bij het systeem. Maar je hebt de PRO-versie niet echt nodig voor gewoon gebruik. Pro geeft vooral veel meer mogelijkheden filmpjes te editen en heeft de optie internetmovies te bewaren. Het why-pro schermpje is inderdaad storend, maarja, dat doen ze al jaren zo en zal er dus ook wel niet snel vanaf gaan.

Ben ik ondertussen wel benieuwd naar wát het niet goed doet.

Bijdrager
    Fat Freddys Cat

Met pro meer mogelijkheden dus. Nou dan hoeft de pro-versie van mij niet.
    Maar is ’t niet zo dat met elke nieuwe versie ook de beeldkwaliteit beter wordt? :D

Moderator
    unSOUND

Denk het niet … er zullen functies bijkomen, maar that’s it.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.