4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Regiovrije dvd-speler. Tip!

Bij toeval ‘ontdekt’:

Als (het gratis te downloaden) Fairmount staat ingeschakeld, dan kun je elke regio 1 dvd probleemloos afspelen in je Mac. Je hoeft de dvd-speler hiervoor niet regiovrij te maken (als dat al kan).

Bijdrager
    iep

De regiocode wordt gevraagd wanneer dvd speler opstart. Deze wordt vervolgens in je PRAM of SMC weggeschreven (zie de support documenten bij Apple). Zodra je deze reset wordt er ook weer opnieuw naar de regiocode gevraagd. Bovenstaande tip is dus handiger dan steeds de boel resetten:)

Bij gebrek aan link: officiële Fairmount site. Doet zo te lezen hetzelfde als Handbrake: VLC gebruiken.

Bijdrager
    ernst.

Ah,kijk ik dacht al dat het regio vrij maken alleen was voorbehouden aan de oude ‘Pismo G3 notebooks.:grin:

Bijdrager
    shakey

Niet elke regio 1 dvd is probleemloos af te spelen via Fairmount, heb ik inmiddels ondervonden.

Dergelijke uitzonderingen ontdoe ik van hun regiocode door ze te rippen via MacTheRipper. De Video_TS brand ik dan op een dvd die afspeelbaar is op elke DVD-speler. Of ik speel de Video_TS af via VLC.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.