8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Gitte65

Regiocode dvdspeler onbeperkt te wijzigen?

Voor mijn studie/werk koop ik regelmatig legale dvd’s afkomstig vanuit Amerika, dit betreft geen speelfilms maar diergedrag dvd’s die niet op de NL markt verschijnen en daarnaast schaf ik ook regelmatig dvd’s aan die wel op de NL-markt gericht zijn.
    Maar nu doet zich een probleempje voor, ik kan volgens de dvd speler in mijn iMac maar 5 keer de regiocode veranderen????

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Is het bijvoorbeeld mogelijk 2 verschillende dvd spelers op mijn iMac te zetten met elk hun eigen regiocode? En als dat mogelijk is welke moet ik dan hebben, ik ben erg huiverig om zomaar iets van het internet te downloaden wanneer ik niet zeker weet of zo’n site betrouwbaar is. Voor je het weet heb je de meest vreselijke rotzooi op je computer staan.
    De extra dvd-speler hoeft niet perse een gratis versie te wezen, ik wil er best wel voor betalen.

Maar door deze rare regeling kan ik straks dus slechts een deel van mijn verzamelde (legale) collectie via de iMac bekijken…. ;-(

Ik hoop dat iemand een geniale tip heeft. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en vind daar wel iets over een programma genaamd VLC (oid), maar dat betreft topics van een paar jaar geleden. Ik weet niet of dat ook onder Lion werkt.

Bijdrager
    Japsuh

Volgens: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1196030

First go to system Prefs CD’s & DVD’s – set “When you Insert a video DVD to ignore”

VLC works well for me.

Heb je VLC al geïnstalleerd?

Bijdrager
    Gitte65

Dank je! Maar ook dat betreft een topic van 2 jaar geleden.

Ik heb VLC nog niet eens gedownload, ben een beetje een bangerik wat betreft zomaar iets downloaden van een site die ik niet ken en vol met reclame staat.

Bijdrager
    tarun

VLC werkt inderdaad goed. Is sneller dan DVD-speler en je kan het geluid harder zetten.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

VLC is een fijn programma. Heb er zelf enkele jaren veel plezier van gehad. Maak er nu al een tijd geen gebruik van dus over de huidige versies kan ik niets zeggen.

Moderator
    Strifer

VLC is te vertrouwen in ieder geval. Het is een fijn programma. Ik gebruik het altijd om mijn DVD’s mee af te spelen… veel fijner dan de DVD speler van Apple zelf.

Dit is de officiële website van VLC, zonder reclame: http://www.videolan.org/

Bijdrager
    computer space

En bij VLC kun je je geluid shiften tov beeld. Handig met Airtunes of een digitale versterker met vertraging.

Bijdrager
    Gitte65

Allemaal hartelijk dank voor jullie antwoorden!
    Ik heb net VLC gedownload (fluitje van een cent via link van ‘Strifer’)) en bij systeemvoorkeuren (Hardware: Cd’s en dvd’s) aangegeven dat video-dvd’s met VLC geopend moet worden en dat werkt perfect! Er wordt niet gevraagd om een regiocode.

@computerspace: da’s allemaal een beetje abracadabra voor mij ;-). Ik hoef alleen maar dvd’s af te spelen, maar voor anderen is het wellicht nuttige info.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.