10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

Regio 1: Zelfs vlc snapt het niet?

Een vriendin van me heeft een stel dvd’s uit regio 1, en probeert ze via vlc te bekijken op haar MB 1.83. Maar helaas; vlc kan de dvd’s niet lezen (regio 2 wel). Dvd-speler kan het wel, maar ja, steeds wisselen van regio is niet echt een optie. Wat is er aan de hand? Een nieuwe vlc-versie is reeds ge├»nstalleerd (0.8.6), maar geen resultaat.
    Liever geen programma’s als RegionX als oplossing aandragen; er is nog garantie, en die wil ze niet kwijt.

Sleutelbeheerder
    Night

Vreemd…. VLC leest bij mij DVD’s van alle regio’s:o

Bijdrager
    mailking

in de macbook zit een hardwarematige beveiliging op de UJ-857D [de DVD speler] Die, regio’s, je kunt naar mijn weten hier geen software aanpassing op maken.

Het kan volgens mij wel via window’s, of een andere DVD speler erin te zetten…

Bijdrager
    computer space

En m eerst naar de HD rippen met MacTheRipper?

Bijdrager
    svan

Update: Met DVD-speler het volgende bericht; geen wijzigingen van regio meer mogelijk…terwijl ze dat zelf niet heeft gedaan! Hoe kan dat? Doet vlc stiekem toch zoiets?

@Martiniman, dat is inderdaad een oplossing, maar niet de meest elegante.

Wat blijkt, ze heeft de Matshita CW-8221 in de MB zitten, en die is in ieder geval niet te flashen, mocht ze dat willen (en dat was al niet de bedoeling, maar toch).

Zucht. Een andere optie, behalve rippen of een nieuwe dvd-speler?

Bijdrager
    computer space

Het kan ook een incident zijn met een hele nieuwe DVD. Wellicht doen oude regio1 schijven het wel met VLC.

Bijdrager
    Oppie

Met de nieuwere Mac’s (de ingebouwde drive’s) is het soms niet meer mogelijk, met welke software dan ook, een DVD regiovrij te bekijken, helaas.
    Zie hier: http://www.videolan.org/doc/faq/en/index.html#id269735

Bijdrager
    computer space

Wel raar dat MacTheRipper daar wel doorheen prikt.

Bijdrager
    svan

Tja, en die drive van haar is dus duidelijk een rpc2..
    Maar wat ik niet begrijp is hoe haar aantal nog toegestane wisselingen van regio zonder haar eigen wetenschap is teruggebracht tot nul. Welk programma is daarvoor verantwoordelijk?

Bijdrager
    mailking

ik weet niet welke drive erin je vriendins macbook zit, maar ik heb hier wel baat bij gehad…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.