4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iBird

Regels verwijderen in IDCS2 met AppleScript

Ik heb een InDesign CS2 doc van 500+ pagina’s.
    De tekst bestaat uit telkens een:
    ProduktID (ENTER)
    Produktregel (ENTER)
    Produktinfo (ENTER)

Totaal een opsomming van enkele duizenden items. Er zijn echter maar ongeveer 30 ProduktID’s, dus duizenden keren een lege ProduktID-regel. Er staat dan echter wel een harde return met een toegepaste alineastijl.

Nu wil ik een scriptje schrijven wat deze lege regels verwijderd.

Dat zal iets worden als:

tell application “Adobe InDesign CS2”

set Doc to active document
    set pages to the count of pages of Doc
    repeat with p from 1 to pages
    set Regels to the count of lines of page p of Doc
    repeat with t from 1 to Regels
    set content to contents of line t as string
    if content is “” and applied character style of text line t is “tussenkoppen” then
    delete last character
    end if
    end repeat
    end repeat

end tell

maar ik ben niet handig genoeg met AppleScript om dit op te lossen. Is er iemand die dit uit zijn mouw schudt?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    mackerjack

je kunt met ‘zoek en vervang’ toch een dubbele return met die specifieke alineastijl vervangen voor een enkele return? of is dat te kort door de bocht?

Bijdrager
    iBird

Het is telkens één lege regel met alleen een return. Als ik die zoek (dus zoek ^p0 en vervang door niets gebeuren er vreemde dingen met de regels die er na komen. Hij trekt de nakomende regel naar voor en past de alinea stijl van de regel die ik wilde verwijderen daarop toe. Handmatig weer terugzetten kan maar dat vind ik teveel werk. Dus wilde ik het met een scriptje doen…

Bijdrager
    mackerjack

ik begrijp dat het geen lege regel is maar dat er een nul staat? zoek dan naar ‘^p^p0’ en vervang die voor ‘^p’ zonder je alineastijl aan te passen.

als je er echt niets op hebt staan en je hebt ook een lege regel tussen de 500 groepjes moet je wel met alineastijl zoeken maar geen alneastijl vervangen. je zoekopdract wordt dan ‘^p^p’ en je vervangt dit door ‘^p’.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.