5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

regels in Mail

Hey allen,

Ik heb een vraag over Mail. Ik heb een regels die zegt dat mijn [SPAM] automatishc verplaatst wordt naar ONGEWENSTE MAIL (lokaal). Echter zijn diezelfde regels ook uitgevoerd op mijn mail account op de server welke ik met IMAP benader. Ik heb meerdere accounts en dat houd in dat er meerdere SPAM mappen op de server vol zitten met mails.
    Kan ik een regel maken die niet de inbox checked maar een aparte mailbox? Op die manier wil ik al mijn SPAM binnen halen in mijn ONGEWENSTE MAIL box en kan ik alles in 1x verwijderen.

Mvgr,

Stef

Bijdrager
    Turbanus

Dit is een beetje een grensgeval, maar je vraag gaat over regels en instellingen in Mail. Dur valt het onder IApps.:wink:

Bijdrager
    dyn

Maak je bij alle accounts gebruik van IMAP of zit er wat aan POP3 bij? Heb je voor de overige accounts ook de mogelijkheid om spam op de server te filteren? Is het uitzetten van de spamfiltering op dat ene IMAP account een optie?

Bijdrager
    stefsegers

Hey allen,

Bedankt voor de reacties. Ik twijfelsde ook over welk forum ik mijn vraag moest stellen.
    Anyhow. Ik heb 2 x imap 1 x .mac (is ook imap) 2 x pop3
    Ik kan de regels op mijn imap server disabelen, maar dat betekend dat alle mail in mijn inbox komt. Ik heb met GSM mail dan weer een probleem want al die SPAM in mijn mobile laden is zonde. Dus ik zou een regel willen laten uitvoeren in een IMAP folder als het mogelijk is. Lukt het niet dan niet .. maar misschien is daar een truc voor ofzo?

Stef

Bijdrager
    dyn

Je zou de regel kunnen uitbreiden door erin te zetten dat een mail van een bepaald account moet komen. Je kunt gewoon in het filter uit de lijst kiezen voor “Account” waarna je dan het desbetreffende account selecteert. Voor ieder account waarvan je wil dat Mail die filter toepast zul je zo’n regeltje in dat filter moeten zetten. Heb je een filter aangemaakt waarbij je hebt ingesteld dat aan alle voorwaarden voldaan moet worden dan wordt het wat lastiger. Je zult dan dat filter voor ieder account moeten aanmaken en dan alleen 1 regel toevoegen waarbij je aangeeft dat die voor account X is. Als je alle accounts erin zou zetten dan moet een bericht dus aan al die accounts zijn gestuurd en dat is vrijwel nooit het geval, ergo: het filter werkt niet. Vandaar de dan wat omslachtigere werkwijze.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.