10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    AlexvK

Regelmatig vastlopen foto bibliotheek

Goedemiddag,

Ik werk met een macbook air en op mijn macbook staat een een behoorlijk uitgebreide fotobibliotheek van al onze foto’s.

De laatste maanden loopt foto’s vaker vast bij opstarten en ik heb hem wel 10 keer moeten herstellen.
    Ik maak me er een beetje zorgen om, want dit klinkt niet zo lekker.

Mijn fotobibliotheek staat op een SD card van 128gb van Transcend Jetdrive van 100 euro ofzo.

Hoe kan ik nagaan wat er aan de hand is?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou om te beginnen een backup maken van je SD kaartje.

Bijdrager
    AlexvK

<p class=”cite”>vuurvreter op 6 september 2018 om 14:48</p>

Ik heb TM zo ingesteld dat het SD kaartje wordt meegenomen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou er inderdaad maar vanuit gaan dat het laden vanaf de SD-kaart het probleem is.

De fotobibliotheek staat dus niet OP je MacBook, maar op je SD-kaart.

Bijdrager
    AlexvK

<p class=”cite”>KarelWillem op 6 september 2018 om 15:57</p>
    Ik zou er inderdaad maar vanuit gaan dat het laden vanaf de SD-kaart het probleem is.

De fotobibliotheek staat dus niet OP je MacBook, maar op je SD-kaart.

Ik weet dat de bieb op SD staat inderdaad. Maar goed. zou op nieuw formateren zin hebben?

Bijdrager
    janbertwedman

Ik zou hem lekker op de Mac zelf zetten, wordt hij ook nog eens onderhouden door het OS

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>AlexvK op 6 september 2018 om 14:58</p>

<p class=”cite”>vuurvreter op 6 september 2018 om 14:48</p>

Ik heb TM zo ingesteld dat het SD kaartje wordt meegenomen.

Ik zou zeker een aparte backup maken, onafhankelijk van TM. Of sync je foto’s met iCloud.

Bijdrager
    AlexvK

De tip om het op de eigen harde schijf op te slaan is natuurlijk een goede, alleen die ruimte heb ik niet.

Ik denk dat ik toch maar een abonnement op Icloud ga afsluiten. Dan zet ik de bieb op de harde schijf en uploaden naar Icloud.

Of hebben jullie tips voor een andere cloud dienst?

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>AlexvK op 8 september 2018 om 12:24</p>
    De tip om het op de eigen harde schijf op te slaan is natuurlijk een goede, alleen die ruimte heb ik niet.

Ik denk dat ik toch maar een abonnement op Icloud ga afsluiten. Dan zet ik de bieb op de harde schijf en uploaden naar Icloud.

Of hebben jullie tips voor een andere cloud dienst?

Stack bijvoorbeeld

Bijdrager
    AlexvK

Ik loop even vast. Ik heb een Icloud abonnement afgesloten. In Foto’s dit aangevinkt.

Nu wil ik de bibliotheek verplaatsen van de SD card naar de harde schijf, en de mac het zelf laten uitzoeken waar de foto’s het beste opslagen kunnen worden.

Alleen lijkt het nu dat de harde schijf al de foto’s heeft opgeslagen? Als ik de foto bibliotheek van mijn SD card wil verplaatsen, heb ik niet genoeg ruimte.

Mijn foto bibilotheek op de SD card is 54 GB.

Op de harde schijf zou nu al 64 GB aan foto’s staan. Dat klopt mijn inziens niet?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.