2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Disksoft

Regelmatig melding: forkpty: Resource temporarily unavailable

Hallo,

Afgelopen weken heb ik steeds het probleem dat programma’s niet meer kunnen starten.
    Als ik dan een Terminal open krijg ik de foutmelding: forkpty: Resource temporarily unavailable
    Een herstart lost het probleem voor +/- 24 uur op.

Wat mij nu opvalt is dat het aantal processen weer oploopt, op moment van schrijven staat de teller op 838.
    Als ik het commando ps aux uitvoer zie ik honderden processen staan met COMMAND (defaults)

MacBook:~ robbert$ ps aux 
    USER              PID  %CPU %MEM      VSZ    RSS   TT  STAT STARTED      TIME COMMAND
    robbert          6006   0,0  0,0        0      0   ??  Z     9:32pm   0:00.00 (defaults)
    robbert          6005   0,0  0,0        0      0   ??  Z     9:32pm   0:00.00 (defaults)
    robbert          6004   0,0  0,0        0      0   ??  Z     9:32pm   0:00.00 (defaults)
    robbert          6003   0,0  0,0        0      0   ??  Z     9:32pm   0:00.00 (defaults)
    robbert          5994   0,0  0,0        0      0   ??  Z     9:29pm   0:00.00 (defaults)
    robbert          5993   0,0  0,0        0      0   ??  Z     9:29pm   0:00.00 (defaults)
    robbert          5992   0,0  0,0        0      0   ??  Z     9:29pm   0:00.00 (defaults)

In de activiteitenweergave zijn de processen niet te vinden.

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
    Mailwarebytes uitgevoerd niets aanwezig.
    Macbook beschikt ook over een virusscanner, ook geen virussen aanwezig. (Bitdefender).

Alle workarounds voor het forkpty heb ik geprobeerd, geen een werkt.
    Maar het lijkt mij niet normaal dat er zoveel processen draaien uit het niets.

Bijdrager
    Disksoft

Waarschijnlijk de oorzaak gevonden, het programma iMazing.
    Na het afsluiten van de applicatie sprong de teller terug naar 315 processen.

De automatische backup functie werkt niet, maar het proces probeert het blijkbaar continu en sluit zichzelf niet af.
    Voor nu laat ik iMazing even afgesloten om te kijken of dat inderdaad de oorzaak is, zo niet meldt ik mij opnieuw.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.