10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Halfduplex

refurbished iPhone 5, hoe zit het met de garantie ?

Ik heb begin deze week mijn iPhone 5 naar Apple toe gestuurd ter reparatie.
    Nu is dat allemaal heel erg snel gegaan aangezien ik sinds vandaag een
    refurbished iPhone terug heb gekregen.

Nou vroeg ik me af hoe het met de garantie zat, waar is de bon of iets in die geest.
    Ook weet ik niet wat dit geintje me gekost heeft aangezien ik verder geen mail of bericht van Apple heb ontvangen.
    Dit moet ik namelijk allemaal wel hebben in verband de verzekering.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe het zit ?

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je dan al iets betaald?

Zo niet, hoef je meestal ook geen rekening meer te verwachten. Als er een betaling vereist is zal Apple vragen om die eerst te voldoen voordat ze leveren.

Garantie of een bon hebben ze dan niet naar gekeken. Garantieperiode geldt gewoon één jaar (Apple) of twee jaar (EU-wet) na aankoop van je originele iPhone 5.

Bijdrager
    Niels

Garantie is geldig van moment van aankoop en is over gezet op het vervangende toestel. Wil je iets voor je verzekering, dan zou ik even Apple support bellen.

Bijdrager
    JBStudio

met aanvulling…. 2 jaar NA de aankoop van de originele iPhone (zoals SunKeeper aangeeft) OF 90 dagen na ontvangst van nieuwe iPhone (mocht je bijv. in de laatste week zitten van de 2 jaar).

Bijdrager
    Domtoren

De Europese termijn van twee jaar is niet overgenomen in Nederlandse wetgeving. In NL geldt dat een product deugdelijk moet zijn en dat je mag verwachten dat het een redelijk termijn blijft werken. Wat die termijn is staat niet vast. bron

Bijdrager
    Halfduplex

De garantie was volgens Apple al verlopen. bovendien was het mijn eigen fout dat hij
    stuk is/was dus valt dat sowieso niet onder de garantie.
    Maar ik moest natuurlijk wel een bewijs hebben van kosten en de reparatie mocht ik geld willen hebben van de verzekering.
    Nu blijk dat Apple die rekening/garantie bewijs binnen 10 werkdagen naar je toestuurt per post.

Bijdrager
    bluap

Als de garantie al verlopen was telt de door JBStudio genoemde termijn van 90 dagen. Dit op de gebruikte onderdelen, of bij whole unit exchange op de gehele iPhone.

Bijdrager
    SunKeeper

Offtopic: ik blijf het altijd raar vinden dat een verzekering zomaar uitkeert in gevallen van tablets/smartphones als het je eigen schuld is.

Vaak hoor ik dat dat ook met een standaard inboedelverzekering gewoon kan. Waar ligt dan echter de grens? In leeftijd van de apparatuur?
    Anders kun je alles met een stekker wel opgeven voor de verzekering zodra het defect raakt. Bij wijze van spreken ook als je met je grasmaaier net te langzaam door het kampvuur rijdt en ie in rook opgaat. Ook je eigen fout, net als dat je je telefoon in de plee pleurt.

Of ik zie het misschien verkeerd.;)

Bijdrager
    Halfduplex

Nee ik vind niet dat je dat verkeerd ziet, sterker nog ik heb de verzekering voor de iPhone stop gezet
    mede omdat mijn inboedelverzekering het dekt, mits het in huis gebeurd en er geen opzet in het spel was.
    Dit valt echter niet echt te controleren.

Bijdrager
    Elduderino

Ik zou het raar vinden dat je een vervangend toestel krijgt zonder te weten wat dit moet kosten, je moet meestal toch eerst akkoord gaan met de vervanging of reparatie. Het zou me dus niks verwonderen dat men het kosteloos heeft omgeruild.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.