14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac058

Refurbished iPhone 4

Beste OMT’ers,

Na 3 weken zou ik mijn gerepareerde iPhone weer thuis gestuurd aan de deur geleverd krijgen. Gisteren is mijn iPhone binnen gekomen, precies binnen de 3 weken dus ik was enorm blij om het pakketje open te maken en mijn iPhone weer aan te treffen. Er is nu een ‘splinternieuwe’ iPhone geleverd volgens T-Mobile, ik natuurlijk enorm blij omdat mijn eerste iPhone 4 vol met krassen zat door een Apple Bumber Case, gisteren las ik het feit dat T-Mobile ‘Refurbished iPhone’ terug sturen naar de consument, dit zou goedkoper zijn dan repareren, maar het gaat dan niet om een splinternieuw iPhone zoals T-Mobile beloofd in de meegestuurde brief. Het serienummer zou dan beginnen met ‘5K’ nu begint mijn nieuwe iPhone 4 ook met het serienummer 5K, mag ik er dan vanuit gaan dat het om een refurbished iPhone gaat? En wat houd dat refurbished precies in? Mij is verteld dat het oude leentoestellen zijn, of toestellen die in een winkel hebben gestaan maar wel met een nieuwe body eromheen. En hoe zit het met de garantie? Nu ik een NIEUW toestel heb volgens T-Mobile mag ik er vanuit gaan dat ik weer een jaar garantie heb?
    Tot nu toe heb ik nog geen problemen met het toestel, maar ik ga zeker terug als er problemen zijn.

Bijdrager

refurbished, houd in dat het toestel zeker niet nieuw is. Het zijn meestal telefoon’s die ook voor reparatie terug zijn gestuurd en dan worden gemaakt, om vervolgens zoals bij jou als ‘nieuwe’ telefoon terug gestuurd worden naar de klant.

Het toestel is dus gebruikt.

Bijdrager
    Hansi2124
    Mac058 op 03 september 2011

Nu ik een NIEUW toestel heb volgens T-Mobile mag ik er vanuit gaan dat ik weer een jaar garantie heb?

Daar zou je niet van uit moeten gaan. Je hebt toch geen NIEUW toestel gekocht?
    Ik zou meer denken aan hooguit 3 maanden garantie. Net zoals op een reparatie. Maar misschien kan je dat beter bij T-Mobile navragen.

Bijdrager
    BasiX

Volgens mij repareren ze iPhones helemaal niet. Je krijgt altijd een nieuwe.

Bijdrager
    Hessel89

dus ze geven mensen refurbished iphones omdat dat goedkoper is?

gek genoeg verbaast het me niks..

kun je zien wat een afzetters het zijn.

veel plezier met die klote maatschappij. 2/3e van de tijd zul je geen 3G dekking hebben. zelfs in de randstad. stond gister op UTRECHT CENTRAAL en daar heb ik niet eens ontvangst!

Bijdrager
    Hessel89

bla bla bla

Je weet dat dit helemaal niets met t-mobile te maken heeft he!
    Dit is Apple’s beleid, niet dat van T-mobile. Dit heb ik nagevraagd nadat ik in dezelfde situatie zat.

Dus even nadenken voordat je zo gaat schreeuwen. Ga dan even lekker klagen bij TM.

Fijne dag!

Bijdrager
    nebilem

Ik heb ook een refurbished toestel gekregen. Een klanten mail gestuurd en kregen een splinternieuwe in doos. Ze mogen echt niet zomaar een refurbished toestel sturen. Ik moet wel zeggen dat ik op school rechten krijg en daarom in de boeken ben gaat duiken om die mail te schrijven.

Bijdrager
    nebilem

Sterker nog ik had een 3gs en kreeg een iPhone 4 met excuus.

Bijdrager
    Sanjeev

Ik begrijp niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan om refurbished:slant:
    Je levert een bekrast niet werkend telefoon in en je krijgt een zo goed als nieuw werkend telefoon terug.
    En de garantie loopt gewoon door.

Bijdrager
    Qmagic

Refurbished is niks anders dan gerenoveerd/gerepareerd, het toestel is dan niet nieuw, maar deze werken net zo goed als een nieuw toestel.
    Met je garantie veranderd niks, deze blijft hetzelfde.
    Aan je serienummer kan je zien of het jouw oude telefoon is. Het is altijd aan te raden je serienummer te noteren, serienummer staat (waarschijnlijk) ook in je contract of reparatie bon.

Mijn ervaring is dat T-mobile (ProAssist) toestellen niet repareert maar vervangt voor een nieuwe.

Bijdrager
    Oldekamp

De providers in Nederland gebruiken diverse adressen die geautoriseerd zijn om iPhones te repareren. Of het zo is dat je een refurbished model terug krijgt, dat weet ik niet, maar de iPhones worden wel degelijk gerepareerd.

Bijdrager
    Masto

Kan je zo’n refurbished iPhone ook gewoon ergens kopen in Nederland?
    Hoorde dat dat in de VS zelfs in Apple winkels zou kunnen.

Bijdrager
    hansiedejong

In Amerika dacht ik alleen in de Online Apple Store. In Nederland nergens.

Bijdrager
    Masto

Ok, helder, dank je wel!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.