6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lexvo

Reele prijs voor 2009 iMac 27" i5

Ik heb op internet lopen zoeken maar kom er niet goed uit wat een reële tweedehands prijs is voor mijn iMac i5 quad core 27″ uit 2009 (met 8GB RAM en 1TB HDD).

Als ik op mac2sell.net kijk komt er een prijs uit van 1300-1400 euro. Dat lijkt mij wat aan de hoge kant.
    Op marktplaats wordt er zo tegen de 1000 euro geboden. Andere websites (b.v. tweedehandsmac) hebben te weinig of geen vergelijkbaar aanbod.

Is 1000 euro een reële prijs? Ik vind het eigenlijk nog behoorlijk wat voor een 3 jaar oude computer, maar dat is kennelijk de goede waardevastheid van een Apple.

Bijdrager
    ocramarco

1000 euro is wel normale prijs denk ik, echter op tweedehandsmac.nl wordt er grof geld voor gegeven. Op tweedehandsmac staan er wel een aantal 27″ op zag ik, je moet je prijs gewoon tussen de andere zetten. Denk dat je hem wel kwijtraak tussen de 11/1200 euro. Voor 1000 ben je hem waarschijnlijk wel snel kwijt zeker als de originele doos er nog is.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik denk dat iemand die zijn Mac verkoopt tweedehands liefst zo veel mogelijk krijgt voor zijn apparaat. Het gaat erom wat de gemiddelde gek ervoor wil geven hé!

Als er mensen zijn die € 1000 willen betalen voor een tweedehands product, dan ben jij er alleen maar mee geholpen. Daarbij komt nog dat Macs in de lift zitten (nee, niet letterlijk) en iedereen er eentje wil.

1000 euro lijkt me een hele mooie prijs voor jouw apparaat.

Bijdrager
    jobz

Prima specs nog. 1000-1100 moet lukken afhangende van staat, verpakking en accessoires. De goedkoopste nieuwe van Apple met deze specs komt op 1750.

Mogelijk komt er een nieuwe iMac in najaar, dan komt er misschien wat meer aanbod, met navenante prijsdaling. Succes met de verkoop. Misschien wil je het eindresultaat nog laten weten?

Bijdrager
    1984

Andere websites (b.v. tweedehandsmac) hebben te weinig of geen vergelijkbaar aanbod.

Maar daar vind je wel een i7 (2009) voor een vraagprijs van 1300, , zelf heb ik daar ook Mac’s verkocht , avonds geplaatst , en een paar uur later was hij verkocht en weg van de site.

Bijdrager
    lexvo

Dank voor alle reacties!
    Ik zal nog eens met extra aandacht naar tweedehandsmac.nl kijken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.