5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    thueske

Recovery van een SD kaartje

Hallo,

Op vakantie heeft een vriend van mij zijn foto’s van zijn Canon Ixus via een kaartlezer proberen over te zetten naar een pc. Bij andere mensen ging dit goed, maar bij hem niet. Er kwam een foutmelding (in windows) en als hij zij kaartje terug in de camera stak, geeft dit een foutmelding. Nu is mijn vraag of er programma’s voor osx zijn waarmee je de foto’s toch nog van dat kaartje kan halen? Het is trouwens een SD kaartje?

Bijdrager
    Joffry

ExifUntrasher (gratis)

Bijdrager
    nookie

ik begreep uit je verhaal dat het kaartje nog niet via een apple gebruikt is, alleen op een pc.

Werkt een card readertje niet die je aansluit via usb op een apple dan?
    Daar het kaartje in doen en als het goed is verschijnt het kaartje op je bureaublad. Dan dubbelklikken en dan kom je mapjes tegen waar de foto’s in staan.

Komt het kaartje al niet op je bureaublad, dan denk ik dat je een probleem hebt.
    De computer zal toch eerst het kaartje moeten zien.

Kan ook via iPhoto, maar aangezien ze niet in iPhoto blijven staan, kan je het denk ik het beste buiten iPhoto om doen.

Bijdrager
    thueske

Alle foto’s zijn van het kaartje af. Exif untrasher ziet er goed uit. Is het mogelijk om een canon digital ixus 40 als een schijf te mounten, want dat doet hij niet uit zijn eigen.

Bijdrager
    verbeek.h
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.