8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

[soort van opgelost] Recovery Mode werkt niet meer

Hallo,

Ik wil Windows bootcampen. Natuurlijk werkt het partitioneren niet meer, dus wil ik dat handmatig doen zoals ik eerder heb gedaan. Ik wil dus via de Recovery Mode bij Disk Utility komen.

Dit werkt niet meer.
    Als ik CMD + R ingedrukt houd tijdens het opstarten gaat de Mac gewoon weer uit. Ik druk wel op het juiste moment in want als ik bijv. CMD + V ingedrukt houd werkt het wel.

Ik heb FileFault aan gehad en heb dat gisteren uitgezet. Ik heb de Mac al een paar keer herstart.

De Recovery Disk is er wel:

/dev/disk0
    #: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
    0: GUID_partition_scheme *500.1 GB disk0
    1: EFI EFI 209.7 MB disk0s1
    2: Apple_HFS Macintosh HD 499.2 GB disk0s2
    3: Apple_Boot Recovery HD 650.0 MB disk0s3

No CoreStorage logical volume groups found

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Mavericks heb ik gewoon normaal geinstalleerd, en ben onder Mavericks al eerder in Recovery Mode geweest.

Ik gebruik gewoon het ingebouwde toetsenbord van mn laptop, dus niet een bluetooth toetsenbord ofzo.

Alvast bedankt voor alle tips / oplossingen…

Bijdrager
    makoe

Opstarten met de OPTION/ALT toets ingedrukt. Dan horen de opstartschijven in beeld te komen, vandaar uit kies je de Recovery/Herstel.

Bijdrager
    Koning Frank

Inderdaad alt indrukken als het scherm grijs is. Maar waarom wil je het op deze manier doen? Volgens mij kan je via de bootcamp installer nog steeds een partitie aanmaken.

Bijdrager
    GoeieDag

Precies. Waarom zo moeilijk?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als ik ALT indruk dan gaat de Mac alsnog een paar seconden later uit.

De Bootcamp assistant zegt “couldn’t modify partition map because filesystem verification failed”

Ook de Disk Utility kan de disk niet repareren, want die zegt dus dat ik het via Recovery Mode moet doen (waar ik dus niet kan komen)

Als ik in recovery mode kan komen kan ik de disk daar repareren, of handmatig partitioneren

Ik weet dat het makkelijker kan (heb ik eerder gedaan) maar dat werkt niet helaas

Bijdrager
    MrBelloNLD

lijkt op slechte interne disk,
    maar Mavericks werkt nog wel of begrijp ik je verkeerd?
    dan opstarten met shift ingedrukt gehouden (veilige modus) wellicht heb je kans dat er e.e.a. hersteld wordt.

en met de alt ingedrukt install vanaf internet ? (dan ook diskutil beschikbaar)

Bijdrager
    MrBelloNLD

smart utility voltains

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Het is gelukt door met CMD + S op te starten, single user mode.
    Daar heb ik fsck -fy gebruikt, toen was de disk hersteld en kon ik gewoon met Bootcamp Utility partitioneren.

Of recovery mode nu wel werkt weet ik niet, maar mn probleem is opgelost.

bedankt allen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.