30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)
  • Q:
    Bijdrager
    Pasav

Reclame in kop OMT, erg jammer

Ik snap best dat OMT geld moet verdienen met reclame. MAar om nu ook de kop te verhuren zodat er nu allerlei reclames in komen (eerst nexus, nu hele groene banner van iPay Later). Ik vind het voor de uitstraling van de website niet kunnen.

Er zijn genoeg ruimtes om reclame te maken, maar laat de kop zijn eigen identiteit houden.

Misschien een optie om een betaalde versie te maken zonder reclame … ?

Bijdrager
    prullenbak

Zeur niet, klik een keertje om OMT te sponsoren, en kijk daarna gewoon weer naar de inhoud.

Bijdrager
    Pasav

Wat een trash antwoord ….

Bijdrager
    prullenbak

Ja, erg he? Want ik ben t niet met je eens. Ik snap niet waar je je aan kan ergeren.

Ik vind het voor de uitstraling van de website niet kunnen.

Mogen ze dat niet gewoon lekker zelf bepalen?

Bijdrager
    Chorro

Ik vind deze reactie ook een beetje te ver gaan, de vorige ad was vreselijk storend voor iOS gebruikers (waaronder ik) en had verder niets te maken met heel OMT. Beide is nu niet het geval.

Bijdrager
    Gates

Moeten de mensen nu echt bij iedere nieuwe advertentie zeuren? Jeetje. Ik heb fora en blogs gezien die er veel erger aan toe zijn wat betreft reclame en niemand daar die zeurt.
    Al gaat de reclame over Windows, dan hoef je nog niet te zeuren. (Dat neemt overigens niet weg dat ik persoonlijk het niet eens ben met de wijze waarop ipaylater handelt).

Bijdrager
    PvdO

@Pasav: doe eens even heel snel een mailtje sturen naar het beheer hoe veel kosten ze maken per jaar. Kan je het ze meteen overmaken als je vakantiegeld binnen is en hoef je ook niet meer te zeuren over banners.

Bijdrager
    SunKeeper

Zopas hoorde ik nog dat er sinds OMT 2.0 nog steeds geen cent winst wordt gemaakt.

Op die manier worden bugs ook alleen maar langzamer opgelost, dus doe mij maar een beetje afwisseling in de header, daar wordt de hele website op den duur alleen maar beter door.

En als je het te storend vindt moet je maar naar een andere website gaan. Mac4Dummies ofzo.

Trouwens ook heel makkelijk om ieder antwoord als ‘trash’ te benoemen, want bij ‘trash’-antwoorden is er vast ook een ‘trash’-vraag gesteld…:sarcastic:

Bijdrager
    jimeh
    prullenbak op 11 april 2011

Zeur niet, klik een keertje om OMT te sponsoren, en kijk daarna gewoon weer naar de inhoud.

dat is verboden slimpie

Bijdrager
    Hailstorm
    Gates op 11 april 2011

Moeten de mensen nu echt bij iedere nieuwe advertentie zeuren?

My thoughts exactly.

Bijdrager
    nookie

Reclame in de header, daar heb ik me bij neergelegd, maar je gaat geen beeld onder de merknaam van deze site zetten, dat kan gewoon niet, dat is echt onacceptabel en daar mogen ze WEL iets aan gaan doen.

One More iPay Thing……kom op zeg, walgelijk!

OMT moet een manual sturen aan degene die dit soort reclame maakt in de header. Degene die dit gemaakt heeft, is een behoorlijke NO-NO op het gebied van designen en opmaak.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik vind ook dat mensen er niet teveel over moeten zeuren. Er werken bij OMT volgens mij alleen vrijwilligers en er worden veel kosten gemaakt en dat moet ergens vandaan komen. Misschien helpt het als dat nog een keer goed wordt uitgelegd. Natuurlijk is het zo dat voor Apple-gebruikers Apple-gerelateerde reclames minder irritant zijn dan advertenties voor een Nexus of Windows. (Ik heb ook wel’s een grapje gemaakt over het Nexus-forum) Maar ja, het gaat per slot van rekening om de inhoud.

Bijdrager
    Stirf

Ojee, daar gaan we weer.
    Nu al 3 topics waar men zeurt.

Bijdrager

Zoals ik al eerder zei, op OMT zitten steeds meer zeikerds, niets lijkt meer goed te zijn. Teveel over de iPad te veel reclame, verkeerde reclame en nu is het groen, gaan ze zich daaraan weer irriteren.
    Dan blijf je toch lekker weg?

Bijdrager
    Gfive

Gewoon firefox gebruiken met adblock plug-in. Werkt perfect.

Gewone banners zijn ok, maar als je je eigen identiteit opgeeft voor wat centen, jammer.

Moderator
    Koen van Tongeren

@ Pasav: uiteraard begrijp ik je opmerking goed. Toch hebben we destijds (meer dan een jaar terug) weloverwogen besloten om dit soort header takeovers toe te staan. Waarom? Er wordt meer voor betaald dan voor een reguliere banner, waardoor ze minder lang vertoond hoeven te worden. Daarnaast zijn wij (en veel andere sites met ons) van mening dat tijdelijke header takeovers minder storend (en soms zelfs verfrissend) zijn dan reguliere ads. Voor het teniet doen van onze identiteit zijn we niet zo bang. Daarvoor heeft het fenomeen zich wereldwijd genoeg bewezen. Natuurlijk kunnen meningen hierover verschillen, maar ze zijn inmiddels gemeengoed bij sites als Bright, GeenStijl, Nu.nl, iPhoneclub etc. en dus ook bij ons.

OMT is altijd gratis geweest en dat willen we ook altijd zo houden, voor iedereen. Met zo nu en dan een header takeover kunnen we daar ook voor zorgen.

Meer vragen/opmerkingen, pb me ff.

Bijdrager
    Oppie

De grootste zeikerds zijn diegenen die iets roepen in de trant van: “dan blijf je toch lekker weg”…

Ik loop een aantal sites af met o.a. ICT nieuws, en OMT valt wat mij betreft negatief op met dit soort dingen.

Ik heb nog wel eens 100 euro (of was het toen nog guldens?) bijgedragen aan een nieuwe server; doe ik liever dan elke keer tegen dit soort onzin aankijken.

Kan natuurlijk ook gewoon weggaan; ik draag toch niks zinnigs bij hier…:sarcastic:

Bijdrager
    Gfive

Dat is ook een reden waarom de bezoeker aantallen bij b.v. nu zakken.

Die zogenaamde header takeovers, vooral in flash, zuigen de hele snelheid van zo’n website weg.
    Kortom bezoekers wachten het laden van de website al geeneens meer af.

OMT gratis:
    Een verdien model kan je er niet aan koppelen, zelfde als bij nu.nl. Er wordt nieuws geleverd maar geen uniek nieuws -> dus geen meerwaarde voor een abonnement.

Moderator
    Koen van Tongeren

uhm, Gfive… waar haal jij de wijsheid vandaan dat onze bezoekersaantallen zakken? Mijn cijfers zeggen toch echt iets héél anders!:-D

Bijdrager
    Gfive

@Koen,
    Het is maar waar naar welke aantallen je kijkt. En ieder bedrijf dat header takeovers gebruikt zal een ander antwoord nooit geven:-)

Bijdrager
    JBStudio

haha er staat eigenijk: iPay one more thing later!

ach, het is maar waar je je druk om maakt. Zolang het niet ‘meeloopt’ met scrollen en/of beperkingen oplevert met posten/aanpassen heb ik niet zo’n probleem. Mooi? tja, ieder z’n ding. Vind het fris groen wel iets hebben, de inhoud zie ik niet.

Bijdrager
    Chorro
    Gfive op 11 april 2011

Die zogenaamde header takeovers, vooral in flash, zuigen de hele snelheid van zo\’n website weg.

Dat gebeurt ook zonder ads, heb heel vaak dat het laden van OMT minimaal een minuut in beslag neemt en ik ben niet de enige die daar last van heeft. Dus om linea recta af te schuiven op de ads vind ik kort door de bocht.

Verder ben ik hier op OMT nooit een ad tegen gekomen die gebruik maakt van Flash, alle ads zijn ook zichtbaar op mijn iPad en iPhone.

Bijdrager
    stavos
    Hailstorm op 11 april 2011
    Gates op 11 april 2011

Moeten de mensen nu echt bij iedere nieuwe advertentie zeuren?

My thoughts exactly.

QFT,TWT&NBTT!!

Moderator
    Koen van Tongeren

@ Gfive: ik wil er niet een big deal van maken, maar als je wat roept moet je dat wel kunnen onderbouwen vind ik, ook op internet. Ik kan je vertellen dat wij in een jaar meer dan verdubbeld zijn in het aantal bezoekers per dag, gemeten door twee onafhankelijke instanties. Ik hoor graag waar jij je cijfers vandaan haalt.

Bijdrager
    nebilem

Gewoon niet op klikken dan houden ze er vanzelf mee op.

Bijdrager
    Gfive

@Chorro

Dat heb je mij ook niet horen zeggen. Algemene indruk met betrekking op “vooral in flash”

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik snap gewoon wel dat reclame een noodzakelijkheid is en zelfs Koens redenatie over header takeover banners snap ik.

Wat ik alleen jammer vind (en dat is iets anders dan storend) is de uitvoering tot nu toe. De nexus ad was qua targeting (volgens sommige) wat ongelukkig (extremistische fanboys) maar zeker de hotzone was gewoon verkeerd ingesteld (uiteindelijk keurig opgelost). In dit geval vind ik de intergratie weer wat ongelukkig vanwege de graphic. Storend vind ik het niet maar het is wel jammer dat er op deze manier weer ammunitie word gegeven aan diegene die het wel storend genoeg vinden om er openlijk over te klagen.

Bijdrager
    Gfive

@Koen van Tongeren
    page views, visitors, returning visitors, unique visitors etc
    Wat is je uitganganspunt.

Bezoekers per dag is nou niet zo interessant, met 5 unieke bezoekers kan je 10.000 page views genereren.

En dan natuurlijk nog de “bounce rate”, deze mag je ook in je cijfers verwerken…
    (alexia is misschien niet helemaal 100%, maar geeft voor OMT een bounce rate van gemiddeld 68.5% en dit is veel te hoog. Betekend dat 68.5% van de mensen de voorpagina verlaten zonder een extra actie te ondernemen, kortom: ze vinden niet meteen wat ze zoeken. Ok dan komen we weer in het gebied van relevantie)

“gemeten door twee onafhankelijke instanties”
    Je bedoelt Google Analytics (+ wellicht je eigen stat tracker en apache logs)

Info is o.a. (vrij op te vragen voor iedereen)
    Google,
    Alexia,
    En nog een sloot aan websites

Bijdrager
    prullenbak

Ok, ok…dat logo van ipay later is wat ongelukkig geplaatst met het OMT logo…Maar kom op mensen! Doe niet zo moeilijk! Haal ff diep adem!
    Bij de rabobank advertentie een tijdje terug, klikte je ook perongeluk op de banner als je naar de homepage wilde (bijvoorbeeld). Dat is nu allemaal niet aan de orde, dus de banner belemmert helemaal niks!

Bijdrager
    Gfive

@prullenbak
    Klopt, het tast alleen je identiteit aan.

Banners op de website, prima.
    Maar dat je je huisstyle opgeeft voor een pruts banner, sorry….
    (maar goed, dit is een persoonlijke mening, zal er over ophouden)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.