30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    Boike12

Bijdrager
    computer space

Gewoon de element-hiding helper van Adblock plus gebruiken. Kun je ook al je onzin-likes op facebook verbergen, slinkse reclame advertenties op marktplaats etc.

Bijdrager
    knrd

Het had inderdaad wat mooier gemogen maar liever de banner zo bovenaan de site zodat de site in takt blijft dan dat hij overal tussendoor komt vallen..

Geblokkeerd
    Anoniem

maar voor de duidelijkheid : onemorething b.v. is allemaal vrijwilligers werk ;).

Bijdrager
    Illiarus

Het jammere is dan mijn AdBlock een witte balk aan de bovenkant van de site laat staan:(

Lelijk maar omdat de site gewoon gratis is mogen we niet klagen.

Bijdrager
    csteelooper

@joppe: als je er zo’n last van hebt kun je toch ook gewoon naar beneden scrollen? Of is dat zo moeilijk? Ik heb persoonlijk liever dat-ie bóven de pagina staat, dan dat-ie onderdeel wordt van de vormgeving, zoals eerder al eens met een banier gebeurde. En al helemáál irritant is het wanneer de advertentie mee naar beneden schuift als je aan het lezen bent. Persoonlijk vind ik dit dus de beste oplossing die er is, op géén advertenties na dan. Maar dat is schier onmogelijk als we onemorething.nl een langer leven gunnen zonder dat het ons geld kost…

Bijdrager
    RamonV

Je bent naar mijn mening niet echt in staat om eisen te stellen, deze site is voor jouw volledig gratis dus als je niet bevalt hoe de site eruit ziet ga je toch gewoon weg?

Geblokkeerd
    Anoniem

Dus jouw theorie remonV is : Als het gratis is hoef het niet goed te zijn.
    Als icloud zo nu en dan uitval, het is gratis, dan ga je toch weg?
    Apple kaarten is ook gratis, als het niet goed werk, dan ga je toch weg?

Als iets gratis is, mag je er nog steeds “eisen” aan stellen.
    En ik zou er blij mee zijn dat mensen “eisen” stel aan mijn gratis verdiensten.
    Want 1 dat hou me scherp, 2 ze hebben de banner dus gezien :). 3 dat betekend dat ze er mee bezig zijn. enz enz
    zonder kritische mensen komt de wereld niet op vooruit, gratis of niet…

Bijdrager
    RamonV

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, je voorbeelden kloppen alleen niet helemaal. iCloud en Apple Maps zijn onderdeel van IOS (iCloud ook van Mac OSX etc. maar dat terzijde) Je betaalt dus voor het product en de software, ze zijn dus niet helemaal gratis…

Verder is het natuurlijk zo dat er inderdaad eisen aan OMT worden gesteld (een bepaalde uitstraling, goede artikelen etc.) maar omdat het gratis is vind ik dat je niet het recht hebt om te zeuren over kleine foutjes zoals een banner die er niet zo mooi uitziet.

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    RamonV op 22 april 2013

…over kleine foutjes zoals een banner die er niet zo mooi uitziet.

Is dat een foutje dan?

Bijdrager
    RamonV
    Dr. op 22 april 2013
    RamonV op 22 april 2013

…over kleine foutjes zoals een banner die er niet zo mooi uitziet.

Is dat een foutje dan?

`

Het plaatsen van de banner? nee
    Het op zo’n gekke manier plaatsen ervan? Ja (hoop ik, het is namelijk niet echt verbijsterend mooi :-D)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Beter dan tussen de posts in ofzo, of 1tje die meescrollt.

Bijdrager
    RamonV

Ja dat sowieso.

Geblokkeerd
    Anoniem
    RamonV op 22 april 2013

Verder is het natuurlijk zo dat er inderdaad eisen aan OMT worden gesteld (een bepaalde uitstraling, goede artikelen etc.) maar omdat het gratis is vind ik dat je niet het recht hebt om te zeuren over kleine foutjes zoals een banner die er niet zo mooi uitziet.

Nee het is geen zeuren! Het woord zeuren word door vele maar te ongepast gebruikt. Je hoef maar je vinger op te steken of ergens niet geheel mee eens te zijn, en het word hier al zeuren genoemd. Bah bah en nog eens bah.

“` zeu – ren (zeurde, h. gezeurd) zaniken; aanhoudend praten over een zelfde onderwerp, veelal op klagende toon; door langdurig vragen trachten te dwingen”

Weet je waar ik graag over wil zeuren, over het koningslied!
    Die componist (John Ewbank) is koning der prutsers !
    We zijn er ook achter dat ali b geen Nederlander en geen Marokkaan is, en ook niet kan zingen.
    Marco bosato moet stoppen met z’n vak. En alle andere b artiesten geen verstand hebben van muziek en het alleen maar deden voor de aandacht.
    Want heeft er nu niemand gezegd van : Joh, dat liedje, zou je niet wat anders schrijven….? (dikke knipoog, hint).

En heeft zijn vader va de componist nu niet gedacht :” Zie je nu wel dat ik gelijk had. Ze had gewoon abortus moeten nemen”.

Voor John Ewbank rest nog 1 belangrijke taak : Maak alstublieft het volgende songfestival lied. Dan weten we zeker dat we voor goed en altijd niet meer hoeven mee te doen aan songfestival !
    En voor de pedo partij : *deze zin heb ik maar voor de netheid weggelaten;) *.

Zo dat moest ik even kwijt.
    Kijk dit is tenminste zeuren. En misschien nog wel terecht zeuren;)

Bijdrager
    RamonV

even voor de duidelijkheid, met

vind ik dat je niet het recht hebt om te zeuren

bedoelde ik jouw niet in het bijzonder, het was meer algemeen bedoelt.

Bijdrager
    eugy

Vraag de jaarrekeningen van One More Thing B.V. bij de KvK maar eens op, dan snap je het nut van die advertenties;)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Als je er niet tegen kan, installeer dan gewoon ADblock.

Bijdrager
    Pivni Pes

Wat een gezeik over een reclame banner altijd, kaaskoppen, alles altijd gratis, kijken, kijken en niks kopen.
    Natuurlijk is het minder mooi, maar moeten ze dan alle reclame weg halen en abonnement kosten gaan instellen?

Bijdrager
    computer space
    joppe op 22 april 2013

@computer spac, je weet de risico’s van zo’n dienst gebruiken? Voor je het installeert vraagt hij je of je toegang geeft voor het volgende:

– Toegang tot al je gegevens op alle websites die je bezoekt
    – Toegang om tabbladen te openen en sluiten en in te zien.
    – Toegang tot je gehele webgeschiedenis.

Laat eens zien wat jij bedoelt. LittleSnitch ziet geen verdachte activiteit. En app, het is een extensie op een normaal programma. iOS blijf ik van weg, daar is alles zo lek als een mandje.
    Adblock ziet de balk trouwens niet als reclame, je hebt toch echt de element-hider nodig.

Moderator
    Jan David Hanrath

Goed, zonder de beerput van het koningslied opnieuw open te trekken, zal ik nog een keertje uitleggen hoe het zit met OMT, de BV en het nut van advertenties:

OMT is een eigen rechtspersoon (BV). Niet omdat de aandeelhouders met vette winsten op Ibiza willen liggen, maar zodat we kunnen sparen voor investeringen (website, app, studio-apparatuur, e.d.). Wanneer je OMT namelijk organiseert als VOF, wordt elke euro die aan het eind van het jaar overblijft gezien als inkomen voor de vennoten in plaats van als spaarpotje voor de website. Je kunt het zo zeggen: het is een BV, omdat wij er niet aan willen verdienen. Daarbij heeft vadertje Staat ook niet te klagen, want als OMT winst maakt, wordt er keurig vennootschapsbelasting afgedragen.

Het in de lucht houden van OMT en het maken van content kost ook geld. Vier servers bij XS4ALL in een rek, softwareonderhoud, events met open bar rond keynotes, stagiairs, reportages in binnen- en buitenland, jaarcijfers, accountantscontroles, blikjes bier en chips bij de podcast. Je kunt je er hopelijk een voorstelling bij maken. Goed ook om te weten ook dat alle aandeelhouders hun inkomen verdienen met ander werk dan OMT. Sommige mensen hebben treintjes op zolder, wij hebben een website.

Dan nog over de vermaledijde ads: we houden het aantal advertentieposities bewust klein. In principe één ad per pagina, want als we zouden willen cashen op OMT, dan zou het er wel zo uitzien. Af en toe verhuren we daarnaast de header voor een periode van een week, zoals nu het geval is, waarbij we zorgen dat de functionaliteit van de website er niet onder leidt.

Overweeg daarom eens om OMT te steunen en je adblocker uit te laten wanneer je OMT bezoekt en bewaar je gemopper voor het koningslied…

Bijdrager
    fred44nl

er zijn ook sites, die door liefhebbers wordt gerund, waar men een bijdrage kan geven.
    dat heeft men hier in het verleden ook gedaan, maar daar is men mee gestopt.
    wellicht kan dze beslissing her-overwogen worden.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

En zo is het. (Dat van Jan-David.)

Zo irritant is die balk toch niet? Je zit toch niet alleen maar aan de bovenkant van de pagina? En de reclame op omt is inderdaad bijna niks, vergeleken bij veel andere sites. (En die wél veel reclame hebben, die halen vaak ook al genoeg winst uit andere dingen.)

Ik heb omt altijd al als uitzondering gehad in adblock, hopelijk doen er dat meer. Het is allema vrijwilligerswerk.

Bijdrager
    Лукас

Een donatieknop zou natuurlijk nooit kwaad kunnen inderdaad! Mij hoor je niet klagen over de banners, ik drink graag een biertje uit advertentieopbrengsten mee en heb dat ook regelmatig gedaan.;)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Donatie is natuurlijk perfect (voor BIJ de advertenties dan, niet ipv).

Kosten om lid te zijn is een slecht idee. Dan zullen hier geen mensen meer komen voor vragen.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Jan op 22 april 2013

Overweeg daarom eens om OMT te steunen en je adblocker uit te laten wanneer je OMT bezoekt en bewaar je gemopper voor het koningslied…

Dus als we het nu eens positief omdraaien. En we allemaal beloven om op de advertentie te klikken, dan hebben jullie elke dag gebak;) en kunnen de bugs uit de website gehaald worden :)?

*ik heb al 2 keer gelikt*
    Daarbij, jullie mogen gerust zeggen dat je winst maakt, gun het jullie van harte. Een stichting kan ook sparen zonder winst uitkering. b.v. kost 5000 euro inleg kosten tenslotte. Dus vind beetje rare constructie of er zit meer achter;)

Inactief
    Anoniem

Aah, dus daar komt die witte balk vandaan.:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Adblock blijft hier gewoon aan, update de app en laat hem 89 cent kosten.

Bijdrager
    Lutjemac

Ik heb al een hele tijd rechtsboven irritante en opdringerige fel rode venstertjes en die ook nog de tekst erachter verbergt. 1 van 7 cm breed en 1,5 cm hoog met de tekst Google 932 of 933 websites visited (99,9%) en 4 poppen kopjes die schitteren en 1 van 7 cm breed en 1 cm hoog met de tekst Google analytics . Hoe kom ik van die rot dingen af??????

Moderator
    Jan David Hanrath

@Lutjemac Van je beschrijving kan ik geen chocolade maken. Probeer eens een screenshot te posten?

Bijdrager
    Boike12

Ik denk dat ze dit bedoelen…

Edit: Sorry ik had de eerste pagina nog niet gelezen..

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.