26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    nookie

rechtstreeks streams opnemen op de computer

tja, toen waren er een hoop festivals te streamen. Op zich lukt opnemen wel, maar ik doe het met een omweg. Via de koptelefoon uitgang van de mac naar een minidisc en daarna van je minidisc in je microfoon uitgang opnemen in soundstudio. Volgens mij verlies ik een hoop geluid en het wordt zelfs mono heb ik het idee.

Dit moet anders kunnen, maar ik kan geen app vinden. ik ben dus op zoek naar een app die wat er dan ook voor geluid ik stream of afspeel ”in” mijn computer via een app deze dus kan opnemen en daarna kan bewerken.

Audion heb ik geprobeerd, maar kan geen stream opnemen die ik via een andere app beluister, zoals real one.

Een app die dus op kan nemen, ook al beluister ik het een en ander via een andere app.

Volgens mij is het wel duidelijk. Voor de pc heb je bijvoorbeeld supermp3recorder, maar daar kan ik uiteraard niks mee.

Greetz,

Nookie

p.s. lekker op tijd, nu pinkpop en werchter en rock am ring net geweest zijn via internet. Pinkpop zou nog kunnen, deze bewaard zijn streams.

Bijdrager
    Syndic

Audio Hi Jack kan dat:D

Bijdrager
    nookie

Dus, stel ik open een stream in real one, dan kan audio hi jack dat dus opnemen. Ik hoef de stream dus niet te openen in Audio Hi Jack.

Klopt dat, zo ja, dan ben ik zeer tevreden.

Bijdrager
    Syndic

Yep… je hoeft nix te openen in Audio Hi Jack zelf :wink: Je kan zelfs muziek die als een loop in een (Flash) site staat opnemen met deze app. :P

Enige kleine nadeel is dat de opgenomen bestanden wel zwaar worden… volgens mij schrijft Audio HJ ze weg als .aiff. bestanden maar dat weet ik niet meer zeker. Probeer ’t ’s uit zou ik zeggen :wink:

Bijdrager
    nookie

Aiff is prima, geen kwalitetsverlies, brandt er namelijk toch altijd een audio cd van.

Thanks for the quick support

nookie

Bijdrager
    Syndic

Anytime :wink: 8)

Bijdrager
    Xebeche

Er is ook een PRO versie, die via de LAME codec direct MP3 kan schrijven. Die heb ik, en deze bevalt uitermate goed.

Bijdrager
    nookie

HOE KOM IK AAN DIE PRO??

Bijdrager
    nookie

pro versie heb ik nu, versie 1.2.3.

Heeft iemad een serienummer voor mij, heb wel serial box, maar een te oude versie

Dank

Bijdrager
    junkiesxl

tss, illegaal
    [size=9:108ca7955c]********.com[/size:108ca7955c]
    voila een goed verstaander kan tussen de regels lezen

[mod:108ca7955c=”iRuben”]Link naar warez site gewist…[/mod:108ca7955c]

Bijdrager
    nookie

tis illegaal ja, ik weet t, who cares. Maar deze site ligt er ff uit, hoe nu verder???

Waar kan ik de nwe serial box vandaan halen??

Bijdrager
    Syndic

Zulke requests kunnen hier niet Nookie…

Bijdrager
    Xebeche

Illegaal -> Who cares ? Nou ik dus.:evil:
    Als je een Mac kunt betalen, dan kun je ook wel die 30 dollar voor de pro versie ophoesten.
    Voor wat AHJ Pro te bieden heeft, is het nog vrij goedkoop. Dus kom op Nookie, dokken.
    Bij de weg, je kunt het ook een tijdje uittesten, en na verloop van tijd, wordt het opgenomen geluid voorzien van kunstmatige ruis.
    Kun je altijd nog kiezen of je het wilt kopen of niet.

Bijdrager
    nookie

Je hebt helemaal gelijk, maar ik kan er niks mee, met die pro verise, hij neemt simpelweg niet op. dus ik dacht dat ik daar een serienummer voor nodig had, voordat ik op kon nemen. illegaal inderdaad, doe het ook eigenlijk nooit, maar wil eerst het rpogramma uitttesten.

Sorry voor de vragen over een serienummer, jullie hebben helemaal gelijk.

Zal niet meer voorkomen, want het kan ook niet, helemaal niet op dit forum, maar ik had een beetje hoop.

nookie

Bijdrager
    PB12INCH

Illegaal -> Who cares ? Nou ik dus.
    Als je een Mac kunt betalen, dan kun je ook wel die 30 dollar voor de pro versie ophoesten.

Kom op hee, fatsoensvader… Hoezo boeit het jou dat iets?!?! 30 dollar=30 euro en voor sommige mensen is dat veeeel geld. (en helemaal nadat je een mac hebt gekocht) Tssssssss, jammere moralist, jij bent er ook zo eentje die 100 op de linkerbaan gaat rijden “omdat je toch niet harder mag”.

Serieus, ik ben van mening dat men pas hoeft te betalen voor software als je er geld mee verdiend (of als software op een andere manier rendeerd) Particulieren die een illegale versie van Photoshop hebben….who cares! Alsof die ooit 1200 euro (!!!!) gaat betalen voor zo’n programma in deze barre economische tijden! Zowiezo jagen softwarefabrikanten alleen op BEDRIJVEN met illegale software, en terecht vind ik.

Kijk, ik vind het prima dat je aangeeft dat zoiets niet thuishoort op dit forum, daar zijn andere kanalen voor (check zeker Carracho daarvoor!). Maar ga niet de moraalridder uihangen a la Marcel van Dam en zeggen dat je (als particulier) na de aanschaf van je Mac nog wel genoeg pieken overhebt om software te kopen, want dat is gewoon pure bullshit, en dat maakt mij kwaad. Alsof ik als student uberhaupt ooit zou kunnen betalen voor de software die ik nu gebruik, nadat ik 2500 euro lichter ben geworden bij de Applestore!!! En wat moet ik met een 12″ PB zonder DE pakketten?? iTunes luisteren?? Dacht het niet…

Pas als ik een eigen reclamebureau heb zal ik licenties kopen, en zeker niet eerder. Tenzij softwarefabrikanten onderscheid gaan maken tussen particulieren en bedrijven, waarbij ze voor de eerste groep betaalbare tarieven gaan hanteren.

Bijdrager
    PB12INCH

Sterker nog: om de kenniseconomie in dit land te bevorderen zouden softwarepakketten voor studenten zelfs helemaal gratis moeten zijn, zolang ze er geen commercieel gebruik van maken natuurlijk. Zoals dat nu al gaat met Maya PLE, dat gratis is voor studenten. En volgens mij hebben softwarefabrikanten er juist alleenmaar baat bij als veel mensen op deze manier in aanraking komen met hun producten en ermee leren omgaan…

Bijdrager
    jackgr

streamripper x is ook een leuk programmaatje zet streams om in mp3 bovendien voor de smalle beurs = freeware

Bijdrager
    ElectricCat

En deze is wel niet gratis, maar hier gaat het ook prima mee :

http://www.panic.com/audion/

Bijdrager
    Rasheed187

Maar die Streamripper is echt vet cool he? Ik gebruik de windows variant (stationripper), maar ben jaloers op de GUI van de Mac versie.:x

Bijdrager
    vogel

Hallekidee, die zit! Als ik alles legaal op de computer zou zetten, dan was ik nu dakloos! De prijzen die softwarefabrikanten voor hun apps vragen zijn belachelijk hoog. Met Logic ga ik uiteindelijk geld verdienen en met Live ook, dus daar wil ik wel in investeren, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dingen illegaal op hun bakkie zetten. 30 euro is nog wel te overzien, maar bleef het daar maar bij.

Bijdrager
    scd

Beetje dubbel om alleen software te willen kopen als je er zelf ook mee gaat verdienen… Dat slaat helemaal nergens op volgens mij.

En games dan? Trouwens, mensen *werken* toch voor het vervaardigen van software? Dan is het toch logisch dat ze dat niet gratis verspreiden? Dat geldt toch voor ieder product?

En als bepaalde software te duur zou zijn, zou het bedrijf dat het maakt snel failliet gaan.

Illegale software = diefstal, wat voor reden je ook aandraagt.

Mijn 2 procent…

Boele

Bijdrager
    Remon

Ik had er laatst ook een een hele mooi app voor.
    Het hete Wiretap maar die was gratis, maar nu
    moet je de pro versie hebben en daar dien je voor
    te betalen het werkt wel top. Alles wat er via de boxen
    naar buiten komt neemt hij op, dus streams website nuziek etc.

Weet iemand een app die gratis is en die alles opneemt?

Bijdrager
    Brimme

Audio Hijack Pro is een super programma voor wat jij wilt,
    Ik gebruik hetzelf om alle streams van 3 voor 12 te rippen vooral na Awakenings en Innercity.
    zeker kopen dus

Bijdrager
    wjgmspeedy

Hier is een link voor de gratis Wiretap http://homepage.mac.com/drewbono/.Public/wiretap.sit

Bijdrager
    joostgrol

WireTap lijkt me fantastisch! Vooral voor de laatste uren van de Top2000!
    Maar na downloaden van WireTap kan ik de opname niet starten… Er blijft “idle” bij de rode opnameknop staan…
    Weet iemand raad voor oudjaar (2005!) voorbij is??

Bijdrager
    joostgrol

Ik heb de oplossing al! WireTap is inmiddels vervangen door WireTap Pro 1.1.3 (via VersionTracker) en kost $19 voor een complete versie (inclusief MP3-conversie). Maar… WireTap Pro is er ook als een gratis trial-versie (zonder MP3-conversie) voor onbeperkte tijd! Bij mij speelt de Top2000 al onder de rode opnameknop!

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.