5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    stig007

Rechtstreeks onbewerkt data downloaden van camera

Hallo allen,

Ik ben redelijk nieuw hier in dus vergeef me als ik voor jullie naar de bekende weg vraag.

Het gaat om het volgende: ik heb twee camera’s, eentje met DV bandjes en een digitaal. Met iMovie kan ik uiteraard de filmpjes eraf halen maar als ik ze daarna weer wil verspreiden moet ik ze eerst weer exporteren. Dit is dus een stap die ik niet wil hebben. Simpel gezegd, ik zoek software waarmee ik mijn camera(s) kan aansluiten en daar rechtstreeks de data vanaf halen om ze dan eventueel meteen uit te delen. Dit alles gebeurt op een wat oudere Mac, een Power Mac G5. Verder zijn we beperkt in de financiĆ«n, mocht dat uitmaken maar ik hoop het toch niet.:)

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    olbo

Tja, Toast kan bijvoorbeeld AVCHD rechtstreeks uit de camera branden op DVD. Of je er wat aan hebt?

Kun je niet de bestanden in je thuismap -> films, waar ze neer gezet worden, direct naar DVD ofzo branden? Daar zet iMovie ze volgens mij neer, na binnenkomst vanaf je camera…

Bijdrager
    stig007

De toast optie is niet helemaal wat ik zoek. Het liefst zet ik het op usb-stick direct.

Een andere eis die ik vergeten ben te stellen is dat de film ongecomprimeerd er uit moet komen, voor zover dat mogelijk is. Ik zal in ieder geval eens kijken in de thuismap hoe de filmpjes er daar uit zien, als ik weer naast het oude beestje sta (de Power Mac is niet voor thuisgebruik:) ).

Bijdrager
    Pieterr
    stig007 op 23 november 2010

Het gaat om het volgende: ik heb twee camera’s, eentje met DV bandjes en een digitaal. Met iMovie kan ik uiteraard de filmpjes eraf halen maar als ik ze daarna weer wil verspreiden moet ik ze eerst weer exporteren.

Nee dat hoeft niet. Je kunt op zoek gaan naar het geimporteerde DV bestand in je iMovie map. Als je die kopieert naar je Desktop heb je de originele DV opname (26Mbps).

Wat voor camcorder is die tweede (digitaal) precies?

Bijdrager
    joke_name

Trouwens echt RAW beeld bestaat niet in consumenten camera’s,
    Als je echt RAW-beeld(direct uit de chip) zal je gebruik moeten maken van een RED-one of 35 MM film camera. Je kan ook gebruik maken van van een extern recorder die het opneemt uit een HD-SDI output zonder compressie.

Als wat je met een normale camera opneemt wordt in de camera vertaald naar het formaat van de camera. dus AVCHD ofzo.

Maar het makkelijkste voor je digitale camera is hem aansluiten op USB en direct te gegevens via finder te kopieren. Dan gaat geen enkel programma erover heen en is dat de hoogst haalbare kwaliteit.

Op het moment dat je met een bandje werkt. Importeren in i-movie of Final Cut Pro en dan het bestand wat hij maakt opzoeken in finder en op een USB-stick kopieren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.