6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ozzie X

rechtermuisknop probleem op PB

Op mijn Powerbook 17″ 1.6 stond nog panther. Nu ik Tiger erop gezet heb, is er een vreemd probleem met de rechtermuisknop. Of ik nu ctrl click of rechtermuis klik er gebeurt niets in de finder, ik krijg dus geen contextueel menu. Alleen valt heel even het de hele desktop weg. Vreemd genoeg werkt het weer wel goed binnen programma’s. Iemand een idee?

Nee het ligt niet aan de muis, want ook met ctrl-click via het toestenbord gebeurt hetzelfde, en ook permissies herstellen heeft niet geholpen!

Bedankt!

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Als je desktop even weg valt, denk ik dat de Finder crasht op het moment dat je de rechtermuis knop gebruikt. Daar lijkt het tenminste op. Maak eens een nieuwe gebruiker aan, en kijk of de problemen zich dan nog voor doen. Zo niet, dan is het waarschijnlijk een corrupt voorkeuren bestand (of iets dergelijks). Gooi het bestand onder Gebruiker/Library/Preferences/com.apple.finder.plist weg en log uit en weer in…

Of wat ook kan… Je hebt een of ander programmatje geinstalleerd dat een contextueel menu toevoegd aan de Finder. Onder Panther werkte dit wellicht goed, maar onder Tiger dus niet… Enig idee welk programma of toevoeging dit zou kunnen zijn?

Bijdrager
    ozzie X

Bedankt voor je reactie. Ik ga het morgenochtend meteen even proberen!

Bijdrager
    ozzie X

helaas geen van de opties heeft gewerkt. En ik zou niet weten welk programma contextuele menu’s zou toevoegen. Ik heb op mijn G5 min-of -meer zelfde configuratie draaien en daar geen problemen…

Nog andere suggesties?

Bijdrager
    Smitty

Ik weet wel niet of het om hetzelfde probleem gaat, maar op mijn PowerMac G5 werkte na installatie van Tiger de rechtermuisknop (geprogrammeerd als CTRL-klik) van mijn Microsoft Optical Mouse ook niet meer (ook niet na herinstallatie van de muisdriver). Control-linkermuisknop werkte nog wel.
    Na installatie van het shareware programma USB overdrive heb ik alles wel weer werkend gekregen. Misschien helpt dit programma?

Te vinden op:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13443

Succes!

Bijdrager
    ozzie X

Bedankt voor de tip, maar helaas ook de trackpad van de PB heeft hetzelfde probleem. Het heeft dus niks met de muis te maken…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.