11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacDon

Rechtermuisknop menu aanpassen (mogelijk?)

Hallo allemaal,

Ik wil het menu dat verschijnt als ik met de rechtermuisknop op een bestand klik aanpassen, of er een programma aan toevoegen.
    In mijn geval het openen (eigelijk toevoegen) van een pdf met iTunes. Standaard opent voorvertoning en dat is ook prima, dat wil ik dus NIET veranderen.
    Maar het menu met programma’s dat verschijnt als ik met de rechtermuisknop op de pdf klik bevat geen iTunes. Kan ik dit alsnog toevoegen, of deze lijst bewerken? Er staan ook veel onzin programma’s in die lijst.

Kon dit zo 1-2-3 niet vinden op het forum, dus hopelijk een onnodige vervuiling…

Gr. Don

Geblokkeerd
    Bento

Het kan in ieder geval in de broncode.

Bijdrager
    MacDon

Tja, zo technisch ben ik (helaas) niet….:sad:

Bijdrager
    Mellie

Misschien denk ik te simpel, maar kan dat niet gewoon door bij Open With en dan bij de applicaties onderaan op “Other …” te klikken, daar iTunes te selecteren en “Always Open With” aan te vinken en Open te drukken?

Geblokkeerd
    Bento
    Mellie op 16 februari 2012

Misschien denk ik te simpel, maar kan dat niet gewoon door bij Open With en dan bij de applicaties onderaan op “Other …” te klikken, daar iTunes te selecteren en “Always Open With” aan te vinken en Open te drukken?

Inderdaad, je denkt te simpel.

Bijdrager
    MacDon

Het is juist NIET de bedoeling om een PDF permanent met iTunes te openen.
    Ik wil \’gewoon\’ iTunes in het lijstje als ik op de rechtermuisknop klik.
    Valt blijkbaar nog niet mee. Of gewoon een goede vraag

Bijdrager
    Mellie

Oké, ik was inderdaad aan het slapen nu ik de beginpost teruglees haha. Het is dan ook al “laat” op de avond (voor mijn gevoel dan).

Maar goed, je zegt dat je niet aan de broncode wilt zitten maar zo moeilijk is het in principe niet, misschien toch een poging waard. Kwestie van een plist aanpassen. Hoewel hier niet wordt beschreven hoe je het toevoegt, maar alleen hoe je het verwijdert, then again… is het hetzelfde principe maar dan backwards.

Bijdrager
    arnout

Off-topic, gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom een PDF in iTunes openen? Wat geeft dat voor meerwaarde boven openen in Preview of Adobe reader? Ik heb overigens wat PDF’s proberen te openen in iTunes en bij mij lukt dat niet eens?

Bijdrager
    MacDon

@Mellie: Bedankt Mellie voor je link! Ik ga erin duiken later op de dag. :sarcastic:
    Dit heeft toch wel een redelijke kans van slagen….

@Arnout: een pdf in iTunes zodat ik deze kan terug lezen op mijn iPad!:smile:

Bijdrager
    arnout

Ah ok, de iPad ontbreekt in mijn huishouden, vergeef me daarom mijn domheid;)

Bijdrager
    MacDon

Gij zijt vergeven. :innocent:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.