6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    1973

Rechtermuisknop hapert van de Mighty mouse

Sinds het afgelopen weekend heb ik een mighty mouse (wireless) en ik ben er super tevreden over, echter heb ik het idee dat de rechtermuisknop niet altijd even goed werkt.

In de systeemvoorkeuren heb ik de rechtermuisknop ingesteld op de secundaire knop. En soms pakt hij het ook wel goed, maar helaas te vaak niet. Ik moet dan meerdere malen de rechtermuisknop indrukken, maar in 8 van de tien gevallen gedraagt hij zich als een linkermuisknop…

Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Nikita

Zorg er wel voor dat je de primaire knop / kant goed loslaat, anders pakt ‘ie de hele muis als primaire knop. Beetje lastig, maar het zij zo…

Bijdrager
    iPoLLuX

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem. En voordat iemand zegt dat ik misschien mijn linker-vinger niet optil oid (zoals in een vorige post), ik heb er ook een met een staartje en die geeft helemaal geen problemen.
    Wat bij mij wel wil helpen is dat je de rechter-knop iets langer ingedrukt houdt. Maar dat vind ik meestal onwerkbaar. Ik ben bang dat het iets hardware-achtigs is maar als er oplossingen zijn dan houd ik me aanbevolen…

Bijdrager
    1973

Zorg er wel voor dat je de primaire knop / kant goed loslaat, anders pakt ‘ie de hele muis als primaire knop. Beetje lastig, maar het zij zo…

Als ik de linkermuisknop loslaat, gaat het inderdaad gewoon goed. Het is even wennen aan een andere manier van muizen. Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Nikita

Dat je je linkerkant moet loslaten heeft te maken met hoe de MM is ontworpen. Intern is het namelijk nog steeds een éénknopsmuis, alleen heeft ‘ie twee aanraakgevoelige kanten. Maar als je de hele muis dus vast houdt, reageert ‘ie als een links-klik. Beetje lastig af en toe inderdaad.

Bijdrager
    iGeysir

ben enerzijds blij te lezen dat ik blijkbaar niet de enige ben met een recalcitrante rechtermuisknop: die doet het gewoon niet zoals het hoort. bij mij scheidt hij er na verloop van tijd gewoon mee uit en moet ik de muis even uit en dan weer aanzetten en dan gaat alles weer perfect; de “scrollbal-klik” doet het wel goed, evenals het scrollen zelf (al vielen die functies ook één keer uit). vreemd allemaal!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.