5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Picazi

Rechterbox MBP valt uit (heel af en toe)

Ik heb een probleem wat heeel af en toe de kop opsteekt: ik heb het probleem nu echt maaanden niet gehad maar nu ineens weer wel. (en daarvoor een paar maanden weer niet) De linkerbox (waar NIETde aan/uitknop zit) valt dan uit. Nogmaals, maanden niet gehad maar nu dus weer wel.

Het was volgens mij wel zo dat ik met enkele zaken tegelijk bezig was (CD importeren, albumcovers ophalen, was wat aan het downloaden etc.); maar of dat ermee te maken heeft?
    Tevens valt op dat de koptelefoon wel aan beide ‘oren’ geluid geeft en dat he probleem van de ene box niet alleen bij iTunes zit (helaas…) want ook een filmpje op youtube geeft maar aan 1 box geluid.

Ik heb absoluut niet aan instellingen zitten rotzooien overigens..
    MBP aan en uitzetten hielp ook niet.

Herkent iemand dit probleem en het blijft natuurlijk gissen maar wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Edit: ik lees iets nu op het net over resetting PRAM ofzo… kan dat ermee te maken hebben?
    Edit 2: nee…. net gedaan, box doet het nog steeds niet.
    2 uur later: verdorie nog steeds niet goed de linkerbox!

Bijdrager
    Picazi
    ”Picazi”

Ik heb een probleem wat heeel af en toe de kop opsteekt: ik heb het probleem nu echt maaanden niet gehad maar nu ineens weer wel. (en daarvoor een paar maanden weer niet) De linkerbox (waar NIETde aan/uitknop zit) valt dan uit. Nogmaals, maanden niet gehad maar nu dus weer wel.

Het was volgens mij wel zo dat ik met enkele zaken tegelijk bezig was (CD importeren, albumcovers ophalen, was wat aan het downloaden etc.); maar of dat ermee te maken heeft?
    Tevens valt op dat de koptelefoon wel aan beide ‘oren’ geluid geeft en dat he probleem van de ene box niet alleen bij iTunes zit (helaas…) want ook een filmpje op youtube geeft maar aan 1 box geluid.

Ik heb absoluut niet aan instellingen zitten rotzooien overigens..
    MBP aan en uitzetten hielp ook niet.

Herkent iemand dit probleem en het blijft natuurlijk gissen maar wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Edit: ik lees iets nu op het net over resetting PRAM ofzo… kan dat ermee te maken hebben?
    Edit 2: nee…. net gedaan, box doet het nog steeds niet.
    2 uur later: verdorie nog steeds niet goed de linkerbox!

Hmmm MBP even lange tijd uit gehad en nu doet hij het weer. Ik zit sterk in dubio wat nu te doen want als ik hem nu terugbreng hebben ze dus een werkende mbp onder handen….. kunnen ze dan wel wat vinden?? Ik ben sowieso geen fan om mijn MBP op de operatietafel te leggen….
    Zou dit een hardware issue zijn of software?? Ik heb het in een jaar nu 3x gehad….

Als iemand hier iets over kan melden: heel erg bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien heeft het te maken met de warmte die de MBP produceert, aangezien hij het wel doet nadat hij een tijd is uit geweest……

Bijdrager
    iMaximus

Ik heb dat ook heel af en toe als ik bijv een filmpie in VLC snel laat afspelen door op appeltje + te drukken. Dan hoor ik een soort van kraak geluid en dan valt alleen het rechter speakertje uit. Enkele seconden later kraakt ie wel weer aan. Vreemd?

Bijdrager
    Tom. V

Hey,

Ik heb een laatste revisie Ibook G4 14″ en deze heeft dat ook een tijdje gehad! Alle instellingen in systeemvoorkeuren stonden juist (balans, uitvoer…)

Als je een liedje startte in itunes werkten beide luidsprekertjes eventjes en daarna viel de rechtse uit… Soms werkt hij wel mee en soms niet. Nu is het weer een tijdje geleden…

Terwijl via koptelefoon alles perfect loopt

Bizar…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.