15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Rechtenvrije foto's Nederlandse toeristische hotspots? (Keukenhof etc.)

Hallo Weet iemand of er ergens rechtenvrije foto’s te vinden zijn van Nederlandse toeristische trekpleisters, zoals Amsterdam (grachten, Wallen, Dam), de Keukenhof, windmolens, etc.
    Graag in hoge resolutie.

Via de zoekfunctie vind ik wel sites, maar die bieden niet wat ik zoek (maar meer algemene stockfoto’s).

Alvast bedankt!

Bijdrager
    bjorngra

Niet gratis, maar kijk eens op Shutterstock.com

Bijdrager
    musicmaker

Ik neem aan dat je graag bestanden met veel pixels wilt (dat is wat anders dan hoge resolutie). Kijk eens op sites als picasa, flickr, photobucket etc. Voor kwalitatief goed werk kom je denk ik toch bij de stock bureaus uit.

Bijdrager
    bjorngra

Flickr, Picasa zijn GEEN RECHTENVRIJE beelden!

Bijdrager
    musicmaker

Inderdaad, maar dat heeft ook niemand beweerd. In principe is geen enkele foto “rechtenvrij”, tenzij uitdrukkelijk vermeld.

Bijdrager
    stavos

Of wanneer je de foto zelf gemaakt hebt. Leuke klus toch? Beetje de toerist uit hangen in eigen land..

Bijdrager
    bjorngra

Ze vraagt naar rechtenvrije foto’s. Dan kan ik nog wel wat sites opnoemen die niet rechtenvrij zijn. @alaska Heb je ze nodig voor je studie of zakelijk gebruik op een website of drukwerk?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    musicmaker op 11 oktober 2011

Inderdaad, maar dat heeft ook niemand beweerd. In principe is geen enkele foto “rechtenvrij”, tenzij uitdrukkelijk vermeld.

En daar wordt dan ook om gevraagd … om foto’s dus waarvan niemand moeilijk zou kunnen gaan doen als je ze gebruikt.

@alaska: Je zou Wikipedia-pagina’s kunnen afstruinen en kijken hoe groot de foto’s daar zijn. Als je daar bijvoorbeeld op de Keukenhof-pagina kijkt staan er een paar foto’s, waarvan de bovenste 640×480 pixels is, dus waarschijnlijk niet geschikt, maar de tweede is 1600×1200 en de derde 2304×1728.

Bijdrager
    Afroman
    bjorngra op 11 oktober 2011

Flickr, Picasa zijn GEEN RECHTENVRIJE beelden!

Wel als je Creative Commons foto kan vinden op Flickr. Staan er nog een hoop van ook.

Bijdrager
    alaska

Dank voor alle bruikbare tips!

@bjorngra: Het is voor drukwerk bedoeld.

Bijdrager
    Afroman

Goed opletten dat je de foto’s in CYMK zet.

Bijdrager
    imageselect

Op http://www.purebudget.com vind je meer dan 10 miljoen rechtenvrije foto’s voor een zeer scherpe prijs. Zo heb je al vanaf 2 euro een beeld in huis. Bij http://www.imageselect heb een je beeldbank met een aanbod van 28 mijloen stockfoto’s, van rechtenvije beelden, microstock en Nederlandse afbeeldingen. Alle afbeelnigen zijn direct te downloaden. Voor vrangen bel gerust met 070-5146133 of stur een e-mail naar [email protected]

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je dan reclame maakt, doe het dan in elk geval zonder de knullige spelfouten — dan is er meer kans dat mensen je ook serieus nemen …

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.