6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lowfi

Rechten probleem na Superduper

Omdat ik binnenkort een nieuwe harddisk krijg ben ik gisteren even aan de slag gegaan met superduper! Ik heb dus een image gemaakt van harddisk vervolgens opnieuw opgestart en deze image terug gezet. Nu dacht ik dat alles prima werkte maar ik heb toch wat kleine probleempjes met de rechten zo lijkt het. Ik zelf ben nog gewoon admin gebruiker maar ik kreeg bv toen ik terminal wou opstarten de volgende melding:

Wat kan ik hier aan doen? Als ik de rechten terminal.app wil aanpassen werkt mijn eigen password namelijk niet :/

Bijdrager
    uhuburu

Merkwaardig. Heb je je probleem al gemeld bij de support site van Shirt-Pocket? Bijvoorbeeld hier:
    http://www.shirt-pocket.com/forums/forumdisplay.php?f=6

Succes

Uhu

Bijdrager
    uhuburu

Oeps? Ik zie ineens dat ik van Trouwe Gebruiker naar Nieuw lid ben gedegradeerd :?

Bijdrager
    jeroenimo

Heb je nieuwe gebruikers aangemaakt ? Klinkt als een netinfobeheer probleem.. Maar die zal je ook wel niet kunnen aanspreken als je geen admin rechten hebt .. Leg eens goed uit hoe je het hele proces hebt gedaan, (die image maken en terugzetten)

Bijdrager
    macpro
    ”uhuburu”

Oeps? Ik zie ineens dat ik van Trouwe Gebruiker naar Nieuw lid ben gedegradeerd :?

off-topic: zie Nieuwe rankings.

Bijdrager
    lowfi

Nou ja ik heb nog maar een keer de image terug gezet vervolgens geboot met diskwarrior cd erin daar de hele boel mee laten controleren en het lijkt zowaar weer als vanouds te werken:)

Ik kan iig terminal weer gebruiken;)

Ik had overigens geen andere gebruikers of wat dan ook aangemaakt. Ik ben de enige gebruiker van deze mac namelijk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.