11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ur25V

Rechten om Skype te de-installeren

Ik was van plan een nieuwe versie van Skype te installeren. Uit voorzorg eerst het programma icoon uit de Programma’s folder naar de prullenbak gesleept. iMac (Snow Leopard) herstart. Tot mijn verbazing opende Skype weer automatisch. Skype zonder in te loggen gestopt.
    Vervolgens geprobeerd de nieuwe Skype te installeren. Die vraagt dan om de oude te overschrijven. Als ik dat toesta, volgt een melding dat ik niet de bevoegdheden heb om toegang te krijgen tot sommige onderdelen. Ik ben echter in een “beheerder” account.

Iemand een uitweg uit deze situatie?

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Het was niet nodig geweest om Skype eerst te de-installeren. Oude versies worden automatisch overschreven door nieuwe.
    Skype opent automatisch bij jou, omdat je zeer waarschijnlijk dat hebt aangegeven in Systeemvoorkeuren / Accounts / tab inloggen.

Om de rechten weer gewoon te krijgen, zou je in de eerster plaats kunnen proberen om in Hulpprogramma’s / Schijfhulpprogramma je hd te selecteren en dan klikken op Herstel schijfbevoegdheden.

Het kan ook nog zo zijn dat je in een popup een keuze te zien krijgt als
    Annuleer / Identiteitscontrole.
    In dat geval klik je op Identiteitscontrole en geef je je wachtwoord in.

Bijdrager
    Pieterr

Had je Skype echt afgesloten voordat je de nieuwe wilde installeren?
    Als (de oude) Skype nog draait, kun je dit soort problemen krijgen.

Bijdrager
    Damio

Je zou ook nog kunnen proberen om het met het Super-Administrator account te doen. Hoe je dit activeert zie je hier: http://www.onemorething.nl/community/topic/tutorial-gebruik-van-een-root-account
    Maar let hier heel goed mee op! Een foutje kan het hele systeem verkloten, maar nu zal dat met Skype niet zo het geval zijn, aangezien je een installatieprogramma draait. Met het root-account heb je alle rechten, maar er is tegelijkertijd dus ook geen enkel vangnet, en er wordt niet gewaarschuwd. Dus nogmaals, let hier mee op!
    Ik zou dit alleen proberen als de rest niet werkt.
    Succes, Max

edit: Kun je misschien ook zeggen dat je de oude versie niet wilt overschrijven, en dan op de manier van Hansi de automatisch-openen-bij-inloggen functie uitzetten? Dan gebruik je gewoon de nieuwe versie van Skype, alleen staat dan nog de oude versie op je mac. Maar die gebruik je dan gewoon niet.

Bijdrager
    Pieterr

@Damio: Als je de rest van het topic waarnaar je linkt ook leest, zie je dat “root” gaan gebruiken om dit probleem op te lossen misschien niet het allerbeste idee is.

Bijdrager
    Damio
    Pieterr op 10 april 2011

@Damio: Als je de rest van het topic waarnaar je linkt ook leest, zie je dat “root” gaan gebruiken om dit probleem op te lossen misschien niet het allerbeste idee is.

Ja, dat had ik al gelezen… Maar als je mijn post leest, dan staat daar ook duidelijk in dat je het het alleen moet gaan proberen als alle andere methodes niet werken. Het is, zoals daar staat, heel erg risicovol, als je bijvoorbeeld met de terminal werkt. Echter, een installatieprogramma is vooraf ingesteld door Skype zelf, en kan dus weinig schade aanrichten. Het wordt pas gevaarlijk als je echt terminal commands gaat uitvoeren met een slaperig hoofd. Maar ik denk dat je beter, inderdaad wat je indirect zegt, de andere methodes beter eerst kan proberen voor je mijn methode gaat proberen.

@Ur25V Misschien kun je eventjes aangeven of het probleem inmiddels is opgelost. Dan weten wij ook of we nog moeten zoeken naar een oplossing. Dankjewel.

edit: Wat een rare tijd staat er in mijn quote. 1 uur geleden. En in de oorspronkelijke post staat 18 minuten. Vreemd.

Bijdrager
    Ur25V

Het probleem is nog niet opgelost (sorry, was even meegevoerd de zon in).

Geprobeerd:
    – Skype gestopt
    – automatische opstart Skype uitgezet (via Systeemvoorkeuren)
    – bevoegdheden herstellen
    – nieuwe Skype over de oude installeren
    Resultaat: wederom volgt een melding dat ik niet de bevoegdheden heb om toegang te krijgen tot sommige onderdelen.
    – Computer herstart.
    – Bevoegdheden controleren. Ik zie nu dat er nog steeds veel bevoegdheden als fout worden gerapporteerd.
    Bevoegdheden hersteld.
    Computer herstart.
    Bevoegdheden controleren: wederom veel rechten verkeerd.

Ik kan niet kiezen om de oude versie niet te overschrijven; het is stop of vervang.
    Bevoegdhen hersteld (overal wordt gemeld dat e.e.a. Is gelukt behalve: Waarschuwing: SUID-bestand ‘System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent’ is gewijzigd en wordt niet hersteld.

Nieuwe Skype over de oude installeren. Resultaat: de installer zie wederom de oude versie en rapporteerd wederom hetzelfde over de bevoegdheden.

Bijdrager
    Hansi2124

Over die SUID e.d. hoef je je niet verder druk om te maken:
    http://support.apple.com/kb/TS1448?viewlocale=nl_NL

Als je nu eerst Skype afsluit en dan toch maar eens alles wat op je Mac staat van Skype verwijderd (ook in je bibliotheek) en het dan nog eens probeert?

Bijdrager
    Ur25V

De bibliotheek data in alle accounts op de computer verwijderd. Dat blijkt de truc.
    Vervolgens Skype ge”installeerd zonder problemen.

Thanks.

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.