7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

Rechten in map programma’s

Medemaccers,

ik heb een vraag als ik in de map programma’s zit en een nieuwe map aan wil maken lukt dit niet hij zit als ware op slot, ik heb het idd dat dit met bepaalde rechten te maken heeft. Als ik een programma wil installeren vraagt die ook altijd om een identiteitscontrole hoe kan ik dit veranderen en waar ? ik ben beheerder en ben ook zo ingelogd

Bijdrager
    Yaris

Je kunt de identiteitscontrole niet afzetten tenzij je een een root-account gebruikt. Je moet het als een veiligheid beschouwen als je computer je vraagt om je beheerdersnaam en wachtwoord in te voeren, want dan weet je dat je iets aan het doen bent waar je mee moet opletten, zoals bijvoorbeeld een installatie.

Bijdrager
    arw

ja dat snap ik en is ook goed maar een nieuwe map aanmaken moet toch wel kunnen

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk wil je die nieuwe map dan aanmaken in een beveiligde map?

Bijdrager
    essiw
    ”Hansi2124″

Waarschijnlijk wil je die nieuwe map dan aanmaken in een beveiligde map?

hij zegt dat hij in de map programma’s zit;)

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat weet ik. Maar dat neemt niet weg dat er ondanks dat een probleem is. En dan wil ik bepaalde dingen uitsluiten of te weten komen…..

Bijdrager
    Kobes

En als je de informatie over de rechten van de map opvraagt via Toon info van de applicaties map. Bij mij staan admin en system als read en write aangegeven. Everyone staat bij mij op read-only. Ik heb aan deze instellingen nooit wat gewijzigd en ik kan gewoon programma’s naar de map slepen. Alleen grotere pakketten zoals Office moet ik mijn wachtwoord voor ingeven.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.