1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    Portnull

Recente mappen (Finder) vs. Recente locaties (alle andere programma's)

Iets wat me eigenlijk al jarenlang dwars zit, maar in feite zo’n klein dingetje is dat ik het nooit heb opgezocht of gevraagd. Toch maar eens kijken of de OMT’ers misschien raad weten!:-)

“Recent places” (of “recente locaties”) is super handig, gebruik ik de hele tijd en bespaart een hele hoop geklik. Maar ik gebruik/misbruik de Finder voor bijna alles – als ik een bestand wil vinden en openen, begin ik eigenlijk altijd met de Finder. Ik vind het daarom nogal vreemd dat er wel een “Go > Recent folders” (of “Ga > Recente mappen”) is in de Finder, maar dat deze recente mappen niet gelijk zijn aan de recente locaties die je in programma’s vindt. Met andere woorden, als ik een afbeelding maak in Photoshop en deze opsla in ~/Documenten/Map/Submap/Subsubmap/Subsubsubmap/Bingo, vind ik die laatste map “Bingo” vervolgens in al mijn programma’s terug onder Recente locaties. Behalve in de Finder. Die heeft geen recente locaties, alleen recente mappen, en daar staat mijn “Bingo”-map niet tussen. Dus alle programma’s kunnen lekker recente locaties met elkaar uitwisselen, hartstikke handig, maar de Finder (nota bene het bestandsbeheerprogramma van een Mac) doet hier niet aan mee?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.