10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrrraauw

Reason teacher

Is er iemand die mij wil helpen reason te begrijpen? Ik heb het ding hier op mijn scherm staan, ik zie duizend knoppen en ik denk help ik kan niet eens de play knop vinden. Ik weet dat er allemaal uitgebreide manuals zijn, maar wie weet vindt iemand het leuk om mij gewoon te helpen..?

Bijdrager
    ghatusupy

hehe:) probeer eerst eens wat basis dingen op reasonfreaks.com als je weet hoe je een beat moet maken kom maar trug:)

Bijdrager
    mcician
    Bijdrager
    icecream

Heb hier ook Reason open maar bak er ook niks van. Ik zit ook maar een beetje te kloten ermee.

Bijdrager
    plonserd

ik kreeg ook geen geluid uit reason, maar de link van mcician is wel héééél duidelijk, en nu lukt het me dus wel ^^

fantastische link !

Bijdrager
    plonserd

ik draai hier nu al een paar maand de demo van reason, maar ga me nu toch wel de volledige versie aanschaffen ^^

heb ervaring (en positieve :p) met andere goeie programma’s zoals Logic en Ableton Live (maar ik blijf een garagebandgebruiker vanwege de toch wel vrij veel mogelijkheden en zn simpliciteit), maar zoals je met Reason beats kunt programmeren, waw man ^^

ik herhaal: goeie link !:p

Bijdrager
    mcician

het amuzement ermee !

Bijdrager
    Mrrraauw
    ”ghatusupy”

hehe:) probeer eerst eens wat basis dingen op reasonfreaks.com als je weet hoe je een beat moet maken kom maar trug:)

Goed ik ga bezig met die drum computer. En dan….. Wat een irri k.. knoppen. hoe kun je die nou normaal afstellen? Als ik het met de muis probeer dan gaan ze steeds precies de verkeerde kant op, ook als ik de muis de verkeerde kant op stuur………… grrrrrr

Ik bedoel dus die zogenaamde draaiknoppen

Bijdrager
    Pienjow

moet je in de preferences van reason bij : General –> Mouse Knob Range : op VERY PRECISE zetten.
    dit scheelt al. Verder kan je terwijl je aan een knop draait en dan (ik dacht) de SHIFT-toets inhoudt, de waarden héél precies mini beetje bij beetje verschuiven… succes

Bijdrager
    sawtooth
    ”Mrrraauw?”

Is er iemand die mij wil helpen reason te begrijpen? Ik heb het ding hier op mijn scherm staan, ik zie duizend knoppen en ik denk help ik kan niet eens de play knop vinden. Ik weet dat er allemaal uitgebreide manuals zijn, maar wie weet vindt iemand het leuk om mij gewoon te helpen..?

Bij Reason wordt de “Operation Manual” geleverd in pdf formaat.

Print deze volledig uit, maak er een boekje van of behang je slaapkamer er mee, en lees iedere letter in dat document. Dan ben je na een paar weken Reason-expert.

Ik kan je alleen helpen bij concrete vragen. Zal dit topic in de gaten houden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.