30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 57)
  • Q:
    Bijdrager
    sawtooth

Reason 3.0.5 voor Intel Macs

Goed nieuws:

Reason for Intel based Macs

Reason 3.0.5 is now a Universal! This means that this version, which is currently in testing, runs on both PPC and Intel based Macs. This has been achieved without performance penalties on either hardware platform.

Propellerhead software today announces a version of Reason with native support for Intel based Mac computers. This version of Reason, called 3.0.5, offers full compatibility with Apple’s new Intel based computers but does not add any other new features to the program. Beta testing of the new version is planned to start in the week beginning March 20th. As of today, there is no shipping date set; this will be determined as test results start coming in. The Rewire and REX libraries have also been updated to support Intel based Macs.

——–

3.0.5 is nog niet gereleased. Misschien medio mei….

Bijdrager
    japser909

Er ontbreekt nog een linkje :wink: en een gratis t-shirt van Propellerhead :lol:

Bijdrager
    jeffo

Wat is Reason voor programma? :?

Bijdrager
    ghatusupy

YESSSS:D

Bijdrager
    Emiel
    ”jeffo”

Wat is Reason voor programma? :?

Ik ken het ook niet maar hier is de link. http://www.propellerheads.se/products/reason/

Bijdrager
    lensco

Kijk es hier, meer dan een maand geleden.;)

En nee, hij is er nog niet hoor, enkel de beta. We wachten allemaal in spanning …

Bijdrager
    ghatusupy

kga morgen me macbook kopen:D kheb de beta dus kga ens ff testen hoe het draait:) kmoetnu alleen ook een externe audiophile aanschaffen:( voor me monitorboxen

Bijdrager
    sawtooth
    ”ghatusupy”

kga morgen me macbook kopen:D kheb de beta dus kga ens ff testen hoe het draait:) kmoetnu alleen ook een externe audiophile aanschaffen:( voor me monitorboxen

deze is handiger EN goedkoper: http://www.roland.com/products/en/UA-1EX/index.html

of heb je actieve speakers? (dan heb je de Audiphile nodig denk ik)

Bijdrager
    tumbadora
    Bijdrager
    ghatusupy

mja ik heb goede ervaringen met m-audio dus heb gewoon de audiphile gekocht nu ligt alleen me andere audiophile te nixen maar die bewaar ik wel tot ik een stationary mac ga kope:D
    Kheb inderdaad actieve speakers van samson resolv 65a:evil:

Bijdrager
    ghatusupy

Khoop wel dat die fucking update snel komt van reason

Bijdrager
    ghatusupy

iemand die al meer weet wanneer ie komt ???:P

Bijdrager
    mcician

hij is er blijkbaar

http://www.propellerheads.se/

Bijdrager
    Pienjow
    ”mcician”

hij is er blijkbaar

http://www.propellerheads.se/

Idd , sinds donderdag, finally!!!!! :D

Bijdrager
    ghatusupy

eindelijk:P

Bijdrager
    ghatusupy

jajajajaj dit loopt echt meesterlijk nu hoef ik niet meer te booten naar xp als ik win reasonnen:D

Bijdrager
    icecream

Hoe loopt Reason eigenlijk op een nieuwe MacBook? Iemand al ervaringen?

Bijdrager
    sawtooth
    ”icecream”

Hoe loopt Reason eigenlijk op een nieuwe MacBook? Iemand al ervaringen?

op de Intel Imac 2 Ghz loopt ie erg sexy hoor:)

Bijdrager
    plonserd

idem hier, maar op de 1.83 ghz:)

Bijdrager
    icecream

Ok want ik zit te twijfelen tussen Reason 3.05 en Logic Express.

Bijdrager
    plonserd

die twee programma’s zijn wel vrij verschillend van elkaar hoor:)

Bijdrager
    icecream

Ja welke is wat makkelijker voor beginners?

Bijdrager
    mcician

Haal eens een demo af.
    Ik weet niet hoe het zit bij Reason, maar van Logic EP kan je zeker een 30 dagen trial afhalen !

Bijdrager
    plonserd

op de site van propellerheads kan je ook een demo afhalen van Reason 3.0..geen 3.05 maar soit, je krijgt dan toch een idee

demo werkt maar 20 minuten en dan slaat ie af, en saven gaat ook niet

Bijdrager
    Artishoque

Reason met Logic vergelijken is net zo raar als het vergelijken van een gitaar en een bandrecorder.

Logic is DAW-software: een complete digitale opnamesequencer, dus stukje software om multitrack-opnames mee te maken.
    Reason daarentegen moet je zien als een verzameling electronische muziekinstrumenten. Synthesizers, samplers, drummachines, en alles wat je nodig hebt om die leuk te laten klinken en geautomatiseerd te laten opnemen/afspelen.

Logic zou je bijvoorbeeld kunnen gebruiken om een rockband mee op te nemen, en de keyboard-partijen en electronische drums zou je dan kunnen maken met Reason. Het is zelfs mogelijk om die twee programma’s te koppelen (rewire) zodat je het geluid van Reason kan inspelen en afspelen via Logic.

Bijdrager
    icecream

En welke is nou het beste om zelf muziek te produceren. Dus dat je zelf alles inspeeld en gewoon alles zelf maakt.

Bijdrager
    plonserd

hangt ervanaf welke muziek je gaat maken

als je je gitaar wil aansluiten op je mac, of iets wil inzingen, kies je Logic.
    Als je alles wil inspelen met een keyboard, kies je Reason

of je kan muziek maken in Reason, en zang, gitaar,..in Logic doen, of evt in Garageband als je geen geld teveel hebt

Bijdrager
    Artishoque

Inderdaad…

Het mooiste is een combinatie van beiden. Maar als ik jou zo hoor, zoek je een wat meer allround pakket. In dat geval wil ik je een tip geven: Ableton Live 5.
    Drummachines, Synths, AU en VST ondersteuning, maar ook een sequencer en opnamemogelijkheden.
    Is nog betaalbaar ook, en voorzien van een hele reeks tutorials om er snel mee te kunnen werken. Wil je meer informatie, PM dan even voor mijn telefoonnummer of skype-naam, dat gaat een stuk makkelijker.

Bijdrager
    icecream

Ok klinkt goed maar Ableton Live is best prijzig toch?

Bijdrager
    mcician

tja, een kleine investering is wel nodig hé.
    Ik heb meer dan 10 jaar terug mijn eerste sequenzer gekocht met een mac.

Ik durf niet meer aan de prijs denken ….

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 57)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.