9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Gemstone

Realtek audio driver op Windows pc installeren, goed plan of niet?

Hoi allemaal,

Even het volgende, ik heb laatst een HP computer met windows 10 van iemand overgekocht. Alles werkt prima, echter ben ik niet echt te spreken over het geluid. Nu staat er op de meeste pc’s van HP de Realtek audio driver geïnstalleerd, maar bij deze dus niet. Er staat een andere audio driver op met de naam comexant. Volgens mij schrijf ik het helemaal verkeerd, maar omdat ik zo goed als blind ben gebruik ik een schermlezer en die spreekt de naam zo uit. Hoe dan ook, nu heb ik het idee om die audio driver eraf te gooien en die van Realtek te installeren. Ik zal hieronder uitleggen wat mijn stappenplan is.
    1. Om alsnog de spraak van mijn schermlezer te kunnen blijven horen, sluit ik een externe geluidskaart op de pc aan en schakel ik alles van comexant uit via het geluidsmenu.
    2. Vervolgens verwijder ik de audio driver van Comexant bij programma’s en onderdelen en start ik de pc opnieuw op.
    3. Ik installeer de audio driver van Realtek die ik van de site van Realtek heb gedownload.
    4. Voor de zekerheid start ik de pc nog een keer opnieuw op en kijk ik of alles werkt.
    Nu is mijn vraag, is dit een goed plan, of stuur ik dan alles in de war? Ik hoor het graag.

Bijdrager
    KarelWillem

In de rubriek ‘Mac Hardware‘.:)

Ik denk dat ze op Tweakers en gelijkwaardige fora hier sneller een antwoord op kunnen geven.

Hier vind je toch vooral Mac-gebruikers.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Gemstone

O, had niet in de gaten dat hij al geplaatst was, want kreeg steeds een foutmelding, maar hier worden ook genoeg vragen over Windows gesteld, dus ik dacht, niet geschoten is altijd mis. Ik ben trouwens ook geen lid van Tweakers.

Bijdrager
    McPim

Even voor mij: krijg je die foutmelding in een browser (welke) of in de OMT app? Je bent namelijk al de derde die dit overkomt de afgelopen dagen.

Bijdrager
    Gemstone

Zie nu dat ik iets van 5 keer dezelfde post heb geplaatst. Mochten de moderators meelezen, sorry, maar kreeg steeds een foutmelding, dus dacht dat ze niet geplaatst werden.

Bijdrager
    Gemstone

@McPim Via de OMT-app kreeg ik steeds een foutmelding.

Bijdrager
    McPim

Dat dacht ik al..  Ik heb niet de illusie dat er geld is om die te fixen, dat zal dus nog wel vaker voor gaan komen.

Bijdrager
    KarelWillem

Die tig-dubbele topics is echt iets van de laatste paar dagen.

Dat gebeurt irritant vaak nu.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.