11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Gemstone

Realtek audio driver op Windows pc installeren, goed idee of niet?

Hoi allemaal,

Even het volgende, ik heb laatst een HP computer met windows 10 van iemand overgekocht. Alles werkt prima, echter ben ik niet echt te spreken over het geluid. Nu staat er op de meeste pc’s van HP de Realtek audio driver geïnstalleerd, maar bij deze dus niet. Er staat een andere audio driver op met de naam comexant. Volgens mij schrijf ik het helemaal verkeerd, maar omdat ik zo goed als blind ben gebruik ik een schermlezer en die spreekt de naam zo uit. Hoe dan ook, nu heb ik het idee om die audio driver eraf te gooien en die van Realtek te installeren. Ik zal hieronder uitleggen wat mijn stappenplan is.
    1. Om alsnog de spraak van mijn schermlezer te kunnen blijven horen, sluit ik een externe geluidskaart op de pc aan en schakel ik alles van comexant uit via het geluidsmenu.
    2. Vervolgens verwijder ik de audio driver van Comexant bij programma’s en onderdelen en start ik de pc opnieuw op.
    3. Ik installeer de audio driver van Realtek die ik van de site van Realtek heb gedownload.
    4. Voor de zekerheid start ik de pc nog een keer opnieuw op en kijk ik of alles werkt.
    Nu is mijn vraag, is dit een goed plan, of stuur ik dan alles in de war? Ik hoor het graag.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Een vraag over Windows? op een Apple forum?

Bijdrager
    Gemstone

@JoopJoopJoop Serieus? Als u alleen maar dit soort reacties kunt geven, reageer dan niet alstublieft. Ja, het staat waarschijnlijk in de verkeerde categorie, maar daar kan ik nu ook niets aan doen.

Bijdrager
    McPim

Rustig aan Gemstone, en lees de huisregels even. Ik zie geen link met Apple in je post. Maakt mij niks uit hoor, maar ben niet verbaasd als je dat soort reacties krijgt.

Mac vs. PC
    OMT is een Appleforum. Over andere besturingssystemen spreken is niet taboe, maar er moet wel een link met Apple hardware of software zijn.

Bijdrager
    Dorkiban

Verkeerde categorie, denk idd eerder verkeerde forum…

Bijdrager
    Gemstone

Jullie zouden me ook kunnen helpen met het vinden van het juiste forum, inplaats van me alleen maar af te zeiken. Ik vind dit echt zo kinderachtig!

Bijdrager
    McPim

Nee kan niet, dat is ook een Windows vraag 😂. Stel je niet aan joh, niemand zeikt je af en je krijgt zelfs uitleg. Dit is een Apple forum en je kunt via Google best een geschikt Windows forum vinden. Begin eens op Tweakers of bij Microsoft zelf.

Inhoudelijk antwoord: je stappenplan lijkt me prima, maar als de schermlezer zo belangrijk is zou ik het wel even aan een Windows kenner vragen. En bij het begin beginnen: wat is er mis met het geluid? Gaat het over ingebouwde speakers, is het een laptop? Als de speakers zelf matig zijn gaat een andere driver dat niet beter maken.

Bijdrager
    McPim

..en nog even dit (voortschrijdend inzicht): als er een Conexant driver op staat en geen Realtek heeft dat waarschijnlijk met de gebruikte hardware te maken die erin zit. Je moet geen andere driver installeren als je niet zeker weet welke hardware in je PC zit.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    mowat

In mijn windows-periode zat ik voor hulp geven en/of krijgen op dit forum :

https://www.oplossing.be/

Bijdrager
    Gemstone

Kijk, hier heb ik iets aan, dank jullie wel!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.