8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

Realplayer files blijken steeds niet ‘compressed or encoded’

Beste mede Mac-ers,

Bij het trachten af te spelen van bijvoorbeeld tv/radio archiefprogramma’s m.b.v. Real Player, krijg ik steeds de melding;  ‘the file doesn’t appear to be compressed or encoded’. Dit in Panther op m’n spiksplinternieuwe iMac (Ja ja, hij is binnen :wink:).

Heb de voorkeuren al eens wegegooid en RP opnieuw geïnstalleerd, maar niets mag baten. Had hier onder Jaguar geen problemen mee.

Iemand enig idee  wat te doen?

B.v.d. en groet,

André.

Bijdrager
    Pjotr

Op mijn spiksplinternieuwe iBook (nou ja voor mij nog nieuw), doet streaming NOS journaal het prima. Freeware versie “real one player”, versie 9.0 , gemaakt 19 maart 2003.

Over welke versie beschik jij en welke bestanden probeer je te draaien?

Bijdrager
    andrez

Heb ook de nieuwste speler geïnstalleerd. O.a. op deze site krijg ik RP niet gespeeld:

Andere Tijden

Bijdrager
    pbgerard

werkt bij mij wel op een powerbook g4 macos 1.3.3 met realone player version 9.0
    bij safari zie ik een download streams.ram en hij speelt ze al automatish af
    kan zijn dat hij bij jou niet het goede programma opstart dan moet je even de stream selecteren toon info “apple toets i ” en daar instellen dat ie opstart met realone player

gr gerard

Bijdrager
    Pjotr

Hmmm, wat nu? Ik geloof niet het aan de site ligt. Bij mij doet hij het prima. Ik neem aan dat dingen als chron scripts en voorkeuren en opnieuw installeren van RP allemaal al gedaan zijn?

Bijdrager
    pbgerard

bij mij staat safari – voorkeuren – algemeen – gedownloade bestanden buroblad en een vinkje bij open bestanden na download

Bijdrager
    sjonnie

bij mij lukte het soms ook niet maar na in de voorkeuren van realplayer bij mediatypes alles aangevinkt te hebben gaat het prima. ook op de site van “andre tijden”!

Bijdrager
    andrez

Het enige wat tot nu toe werkt is de file die ik gedownload heb, naar de Real Player icon te slepen, waarna het wel geopend wordt, of anders cntrl/muisklik en na ‘open met’, Real Player te kiezen. Wel wat omslachtig. De ‘foutmelding’ blijft nog steeds eerst komen.

Heb alles ook aangevinkt staan, bij voorkeuren (zowel in Safari algemeen als bij Real Player|).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.