14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Adwin

real media files

Ik heb zelf geen Mac en ik heb het forum helemaal afgezocht naar een oplossing maar kon die niet vinden.
    Het gaat om het volgende.
    Op mijn site heb ik filmpjes in real media formaat staan met mpeg 4 codec. Deze zijn gezipped zodat de mensen ze eerst geheel moeten downloaden en dan moeten unzippen om ze te kunnen bekijken (dit is gedaan om het traffic verkeer in de hand te houden)
    Nu heb ik mensen met een OSX on a G4 MAC die scheinbaar deze filmpjes niet kunnen bekijken,
    Heeft één van jullie een oplossing zodat ik dat aan die mensen door kan geven ???

Bijdrager
    Esquare

Als je nou even een link geeft, is het wellicht wat makkelijker uit te pluizen…

Bijdrager
    Adwin

De filmpjes op mijn site zijn niet voor alle ogen bestemd. (adult Gay)
    Ik heb daarom even snel een voorbeeld filmpje erop gezet 20 seconden van seven
    http://www.dutch-gay.com/test.zip

Bijdrager
    wjgmspeedy

Bij mij doet het filmpje het gewoon, unzippen met Stuffit Expander, en openen met RealPlayer. :?

Bijdrager
    Adwin

welke versie heb je van realplayer ???
    no 10 ???

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ja versie 10. Heb net even op je site gekeken, maar zie alleen avi’s en mpg’s. In OSX zijn deze bestanden niet altijd te openen met Quicktime, maar wel bijna altijd met VLC of MPlayer.

Bijdrager
    Adwin

op http://www.dutch-gay.com/special/indexspec.htm (klik dan op de licht grijze movie links) staan de filmpjes die ik bedoel
    Maar als de test zip werkt werken die ook omdat ik het test zipfiletje van de film seven op dezelfde wijze heb gemaakt.

Bijdrager
    Esquare

Vraag de mensen die problemen hebben even welk systeem en welke versie van RealPlayer ze gebruiken.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Dan weet ik het niet, is trouwens een lastige navigatie op je site, maar goed daar vraag je niet naar. Maar wat ik niet begrijp is dat de filmpjes op je site avi’s en mpg’s zijn en je testfilmpje een rm, of zie ik nu iets over het hoofd?

Bijdrager
    Adwin

er zijn 3 verschillende mogelijkheden op mijn site, gratis, beperkt met e-mail lidmaatschap (gratis) en een betaald gedeelte
    de avi en mpeg files zijn van 3 jaar geleden en de rm files zijn gestart ongeveer 2 jaar geleden omdat avi en mpeg teveel MB in beslag namen.
    De URL die ik gaf is voor het beperkte gratis lidmaatschap
    vandaar de grote blok met mogelijkheden met previews
    Als het goed is werken de links aan de linker kant wel, die heb ik pas veranderd omdat java ook moeilijkheden met mac gaven in flash links

Bijdrager
    wjgmspeedy

Als ik hier ben: http://www.dutch-gay.com/preview/jan/movie.html (deze link bevat adult content!!) dan kan ik op die bovenste 5 filmpjes en de tekst erom klikken wat ik wil, er gebeurt niets.

Bijdrager
    Adwin

Als je de pagina bekijkt staat er ook met grote letters PREVIEW boven. Dit houdt in dat het een voorbeeld pagina is waar de links niet op werken. Alleen de links op de indexpagina met de lichtgrijze vakjes dat zijn de pagina’s die wel werken (juni, july en augustus)

Bijdrager
    wjgmspeedy

Dat bedoel ik dus met lastige navigatie. In ieder geval, de filmpjes die je nu noemt, doen het wel bij mij.

Bijdrager
    Deskman

Real files hebben vaak de extensie .rm maar ook wel eens .ram De eerste worden gezien als Graphic Converterfiles. Als je er op dubbelkilkt wordt niet de realplayer geopend. De .ram extensie maakt wel de juiste real-files er van.

AVI en sommige MPG-versies worden niet door QickTime ondersteund en daar zul je dus een alternatieve player voor moeten hebben.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.