8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Anoniem

Reageer hier op "Labs: Airport Configuratie App"

Bekijk Lab

Omdat de reacties uit staan bij bovenstaand Lab, laat in dit draadje je reactie achter!

Bijdrager
    macpro

Kortom, de AirPort-configuratie-app is een laagdrempelig maar zeker geen kinderachtige tool…

Helaas is het dat tegenwoordig wel. Apple is hard bezig om alle opties uit de Airports en Airport configuratie te halen die deze apparatuur ook beheersbaar houden buiten het consumenten domein.
    Doordat SNMP ondersteuning niet meer aanwezig is kun je dus niets meer uitlezen op afstand en kun je het gebruik niet meer registreren.
    Kortom, de klein zakelijke gebruiker wordt weer weggeduwd door Apple zelf.

Die X van OS X heeft echt nog een andere betekenis. De opgaande lijn is voor consumenten ondersteuning. De afgaande lijn is voor zakelijke ondersteuning.

En dat is gewoon ontzettend treurig.

Bijdrager
    fredmatrack

Volledig akkoord met macpro! Apple richt zich te veel op particulieren. De iet of wat professionelere gebruiker of omgeving, negeren ze. Kijk maar naar OS X Server of wat daar nog van overschiet: niet veel soeps! Ik hoop dat ze deze pro-markt traag maar zeker terug willen aanboren. Nu verliezen ze daar heel veel klanten op!

Bijdrager
    Buzz

Onzin. Wireless routers van andere merken werken prima met Apple computers, iPhones en iPads. Waarom zou Apple ook een ingewikkelde router met allerlei opties voor systeembeheerderders maken als ze ook een, in vergelijking met andere merken, makkelijk in te stellen apparaat kunnen maken met een groot gebruiksgemak? Wat mij betreft prima dat Apple hier kiest voor waar ze sterk in is. En Apple’s computers zijn nog steeds bij uitstek geschikt voor vele professionele taken die er echt toe doen. Servers en systeembeheer zijn natuurlijk ook erg belangrijk, maar omdat andere merken hier al aan de behoeftes voldoen is deze markt niet echt interessant voor Apple.

Bijdrager
    macpro

Maar ze hoeven het er helemaal niet uit te gooien. De gewone gebruiker heeft er geen last van.
    En de gevorderde gebruiker die toch graag bij Apple wil blijven wordt nu afgestoten.
    Voorbeeld: wij hebben op kantoor 8 Airport Extremes staan. Die beheer ik prima met Airport Configuratie. Een nieuwe uitrollen is echt een fluitje van een cent.
    Ze zijn ook prima te monitoren, dus ik zie het meteen als er 1 problemen heeft. En ik weet hoeveel gebruikers per Airport worden bediend. Etc..
    Tegen de tijd dat er AE’s bij moeten komen wordt ik dus gedwongen om over te stappen naar een ander merk met een web interface waar ik echt niet op zit te wachten. Of ik mag beheer software erbij kopen voor een bedrag waar je niet vrolijk van wordt.

Bijdrager
    Buzz

Wat is precies de functionaliteit die je mist, waardoor je niet meer voor Airport Extremes zou kiezen? Het opslaan van logs van het gebruik? Of is er meer?

Het is een verkeerde voorstelling dat ze features verwijderd hebben. Ze hebben een compleet nieuwe Airport Utility gemaakt, die qua bediening overeenkomt met de versie voor iOS devices. Ik vind dat Airport Utility voor de Mac, samen met Wireless Diagnostics in Mavericks, nu meer dan genoeg te bieden heeft voor thuisgebruikers en kleine bedrijven. Het is juist een grote verbetering ten opzichte van een paar jaar terug.

Grotere organisaties zouden toch al nooit voor Airport hardware kiezen.Een paar dingen, die wellicht vanwege policies voor grote organisaties vereist zijn, werken inderdaad misschien niet meer sinds de switch van 5.6 naar 6, maar een heleboel andere dingen, die werkelijk van nut zijn voor de doelgroep, gaan nu veel makkelijker. Het is uniek hoe gemakkelijk je met de nieuwste Apple software inzicht krijgt in je configuratie en in mogelijke problemen.

Bijdrager
    macpro

Wat ik mis heb ik al aangegeven. En ik heb het over de klein zakelijke markt. Niet de grote bedrijven.
    En ze hebben features verwijderd. Kun je zo terugvinden op het Apple Support forum. En ik merk het zelf ook.
    Dus de opmerking “het is een verkeerde voorstelling dat ze features verwijderd hebben” klopt niet.

Bijdrager
    Buzz

Op het Apple Support Forum kom je net als hier ook genoeg mensen tegen die niet de tijd nemen om iets nieuws of iets anders uit te proberen. Dat betekent nog niet dat wat ze beweren ook waar is. Als je een nieuwe applicatie bouwt kan je geen features verwijderen. Je kan wel keuzes maken over welke features je in de nieuwe versie implementeert, en hoe je dat doet. Apple doet dat anders dan de concurrentie, en dat is maar goed ook, dan valt er tenminste wat te kiezen.

Je schreef:

Een nieuwe uitrollen is echt een fluitje van een cent. Ze zijn ook prima te monitoren, dus ik zie het meteen als er 1 problemen heeft. En ik weet hoeveel gebruikers per Airport worden bediend.

Ik zou zeggen dat je het hier over de Airport Utility uit het Labs filmpje hebt, want daarmee kan dat allemaal prima. Maar vervolgens zeg je dat je je gedwongen voelt om over te stappen op apparatuur met een lelijke web interface of dure beheerssoftware. Tja, dat kan je natuurlijk doen. Maar om nou te zeggen dat je gedwongen wordt… Dan zet je jezelf wel heel erg snel in een slachtofferrol neer.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.