30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    I-think

Reactie T-mobile op geen bereik: 50% korting!

Dag allen,

Al weer een tijdje niet geweest hier. Toch heb ik interessant nieuws waardoor ik toch maar weer eens inlog..

Ook ik heb een iPhone gehaald en ben een redelijk tevreden gebruiker. Na mijn verhuizing bleek ik echter geen bereik te hebben, terwijl dit volgens de dekkingskaar van T-Mobile wel het geval had moeten zijn. Na een belletje met T-mobile werd mij verteld dat ik teruggebeld zou worden. Afgelopen vrijdag ben ik gebeld dat het ze hun excuses aanboden, en dat ze een oplossing hadden:

-Allereerst is mij drie maanden 50% korting aangeboden omdat ik thuis niet kon bellen. De verwachting was dat na drie maanden er wel voldoende bereik zou zijn door een upgrade in het netwerk. Ze konden me echter niet vertellen of dat een nieuwe mast betekende, of een netwerkupdate bij T-Mobile.. Dit zou gaan om november.

-Komende dinsdag (morgen dus) zou er volgens hen nieuwe firmware uitkomen, die mogelijk ook zou kunnen helpen bij de verbetering van de ontvangst. Hierbij gaven ze aan dat dat mede zou komen door Tros Radar en een aankomende Keynote. Beiden zijn waar!

-Daarnaast gaf men volmondig toe dat er veel klachten waren en dat T-Mobile druk bezig is met het zoeken naar oplossingen rondom de dekkingsproblemen van de iPhone.

Ik werd niet gebeld door de klantenservice, maar door een aparte technische afdeling. De man met wie ik sprak kondigde zich dan ook aan als ‘manager’ huppelepup. Misschien kunnen mensen die ook geen dekking thuis hebben ook een korting op hun abbo bedingen!? En hopelijk komt er morgen dus een update..

Vraag die mij rest kan ik eigenlijk ook gewoon het toestel inleveren als je thuis geen dekking hebt? Ben hem eigenlijk wel weer zat en zou graag terug naar Vodafone gaan…

Bijdrager
    sypie

Zeker, dat is ook een optie die T-Mobile vanavond aan de TROS heeft laten weten: je kunt je contract ook weer laten ontbinden als je geen heil ziet in de 50% korting op je abonnementsgeld.

Ik zie het nu al voor me: Refurbished iPhones bij T-Mobile, alle iPhones die ingeleverd zijn…

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Dan ga ik voor de nieuwe 2.1 Software Update en 50 % korting 3 maanden bij T-Mobile,
    Tot December waarin hun verwachten dat “netwerk” probleem te hebben opgelost!

Bijdrager
    LEXY
    ”I-think”

Vraag die mij rest kan ik eigenlijk ook gewoon het toestel inleveren als je thuis geen dekking hebt? Ben hem eigenlijk wel weer zat en zou graag terug naar Vodafone gaan…

[size=18:0faa3206fb]iPhone terug naar T-Mobile, contract ontbonden.[/size:0faa3206fb]

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133243&postdays=0&postorder=asc&start=0

Bijdrager
    Martijn Snels

Tja, waar je blij mee moet zijn. Als early adaptor moet je maar leven met de problemen, ik weet niet waarom jullie überhaupt de nieuwe iPhone halen als je wéét dat er geheid kinderziektes in zitten. Als je geen problemen wilt, wacht een half jaartje en alles is okey…

Bijdrager
    nookie

Helemaal mee eens. Daarom heb ik hem ook nog niet.

Bijdrager
    Vai Martino Vai

ik dacht haast dat dit een reactie op de Kassa! uitzending was. Iemand het gezien? Ik heb het gemist.

Bijdrager
    MacBooky

Bij Kassa hebben denk ik heel weinig mensen het gezien:? :roll: :P

Bijdrager
    dspiers

Deze email is intresanter dan het hele Tros programa.

Het enige was echt nieuws was daar, maar wat helaas verder niet werd uitgelegd, dat T-Mobile dacht dat ze in December een betere dekking zou hebben op hun netwerk.

Dus was is dat? Nieuwe SW of afstellingen voor hun netwerk? Meer masten? Hopen dat 2.1 FW een hoop oplost?

Daar werd niets over verteld.

Moet zeggen dat ik versteld sta van hoe weinig Appel en T-Mobile vertellen. Ik vind dat een verkeerde keuze. Ik vind dat niet respectvol naar hun klanten.

Bijdrager
    Eprom
    ”Martijn

Tja, waar je blij mee moet zijn. Als early adaptor moet je maar leven met de problemen, ik weet niet waarom jullie überhaupt de nieuwe iPhone halen als je wéét dat er geheid kinderziektes in zitten. Als je geen problemen wilt, wacht een half jaartje en alles is okey…

Er zijn anders ook mensen die GEEN problemen hebben; zoals ik!
    Maar ja, alleen de probleemgevallen krijgen aandacht op internet en in de media. :roll:

Bijdrager
    nookie
    ”Martijn

Maar ja, alleen de probleemgevallen krijgen aandacht op internet en in de media. :roll:

En dat zijn er gewoon teveel!

Bijdrager
    puntKoen
    ”nookie”
    ”Martijn

Minder dan één procent. Dat vind ik weinig voor een eerste telefoon van een bedrijf.

Bijdrager
    nookie

Iedereen die ik ken heeft op een of andere manier problemen met de iPhone.

”Koen.”

Minder dan één procent. Dat vind ik weinig voor een eerste telefoon van een bedrijf.

Waarom wordt er dan zo’n heisa gemaakt als het maar 1% betreft?

Ik lees ergens dat er 35000 iphones verkocht zijn.
    Je kan mij niet wijsmaken dat er minder dan 350 mensen o.a. slecht bereik hebben.

Inactief
    Anoniem

Zo ken ik ook meerdere mensen die geen Iphone maar wel T-Mobile hebben. Deze hebben ook regelmatig geen bereik.
    T_Mobile is voor buiten gebruik. Binnen werkt het vaak niet meer. Ze wilde graag de 900 licentie maar kregen die niet. Weet niet hoe het met Orange zit. Als die ook alleen de 1900 licentie heeft schiet T-Mobile er niet veel mee op met de overname netwerk om bereik binnen gebouwen te krijgen.

Bijdrager
    LEXY

Wat lullen sommigen hier toch slap!!! 500 mensen hebben gereageerd bij Radar. Dat zijn natuurlijk niet de enigen die problemen hebben.
    En ook al zou het maar 1% zijn. Moet je die mensen maar in de kou laten staan?! Wat een onzin.

Bijdrager
    bartje

50% korting op je abb. Dan betaal je nog steeds voor geen bereik.. :/

Bijdrager
    Eprom
    ”nookie”
    ”Martijn

Grappig dat je mijn eerste zin niet mee neemt in je quote. :? Het lijkt wel of sommige mensen bezig zijn met een iPhonebash hype.

Bijdrager
    nookie

De eerste zin is toch niet relevant?
    Het ging mij puur om het woord ”probleemgevallen”.
    Die zijn er toch teveel?
    Dat jij geen last heb met je iPhone, gelukkig, maar daar gaat deze discussie toch niet over?
    Ik bash de iPhone helemaal niet, wil hem dolgraag, maar ik wacht nog even.

Bijdrager
    Eprom
    ”nookie”

Zucht…weer iemand die zelf geen iPhone heeft, maar wel precies weet hoe slecht ‘ie wel niet is. :sealed:

Moderator
    Poezenbeest
    ”wil51″

Zo ken ik ook meerdere mensen die geen Iphone maar wel T-Mobile hebben. Deze hebben ook regelmatig geen bereik.
    T_Mobile is voor buiten gebruik. Binnen werkt het vaak niet meer. Ze wilde graag de 900 licentie maar kregen die niet. Weet niet hoe het met Orange zit. Als die ook alleen de 1900 licentie heeft schiet T-Mobile er niet veel mee op met de overname netwerk om bereik binnen gebouwen te krijgen.

In Nederland zijn indertijd aan KPN en de nieuwe provider Libertel (thans Vodafone) GSM900-licenties gegeven. De proiders van de tweede generatie kregen alledrie (Ben, Dutchtone (beide inmiddels T-Mobile) en Telfort) een GSM1800-licentie. In Nederland gebruiken we alleen 1800 en 900, in de VS wordt 800 gebruikt en in Azië en de VS 1900.

Orange (aka Dutchtone en T-Mobile) heeft een GSM1800-licentie.

Moderator
    Pete.Z
    ”Eprom”
    ”nookie”

Zucht…weer iemand die zelf geen iPhone heeft, maar wel precies weet hoe slecht ‘ie wel niet is. :sealed:

Zeker weten dat dat er meer zijn dan de echte klagers.
    Jaloezie?

Bijdrager
    Eprom
    ”Pete.Z”
    ”Eprom”
    ”nookie”

Jaloezie?

Tja, waarschijnlijk.

Bijdrager
    nookie

Als er dit soort antwoorden gegeven gaat worden,
    ben ik hier klaar.

Heb ik gezegd hoe slecht de Iphone is? Nee.
    Jaloers? Nee, ook niet. Die tijd heb ik wel gehad.
    Ik heb gewoon geen interesse in een nieuw produkt.
    Heb dit soort dingen al vaker meegemaakt en ben
    daardoor wat wijzer geworden om nog even te wachten,
    dan wellicht een probleemgeval te worden.

Bijdrager
    LEXY
    ”Eprom”
    ”Pete.Z”
    ”Eprom”
    ”nookie”

Jaloezie?

Tja, waarschijnlijk.

Kom jongens, doe niet zo kinderachtig. Een kritische houding is juist op een Apple forum waardevol, waar veel met de mantel der liefde bedekt wordt.
    Daarnaast is het een bekend verschijnsel dat nieuwe aanschaffen (niet altijd terecht) de hemel in geprezen worden door de kersverse eigenaar. Ik heb over dat fenomeen zelfs een keer een wetenschappelijk artikel gelezen.
    Ik ben in ieder geval blij dat ik mij deze keer heb weten in te houden en mij niet heb laten verleiden door een opklopte hype tot de zoveelste Apple aanschaf. En wederom hebben we hier te maken met een product wat niet voldoende is getest, waardoor je als early adapter weer wordt opgescheept met zowel soft- als hardwarematige kinderziektes.

Inactief
    Anoniem
    ”Zerk”
    ”wil51″

In Nederland zijn indertijd aan KPN en de nieuwe provider Libertel (thans Vodafone) GSM900-licenties gegeven. De proiders van de tweede generatie kregen alledrie (Ben, Dutchtone (beide inmiddels T-Mobile) en Telfort) een GSM1800-licentie. In Nederland gebruiken we alleen 1800 en 900, in de VS wordt 800 gebruikt en in Azië en de VS 1900.

Schieten we niet veel op met de koppeling netwerk orange. Hoewel ik wel binnen op mijn werk altijd orange in de netwerklijst heb staan als ik geen bereik heb. Dus ik blijf hoopvol.
    T-Mobile wil geen uitspraak doen of bereik wordt verbeterd op mijn werkadres na koppeling.

Bijdrager
    Eprom
    ”LEXY”

En wederom hebben we hier te maken met een product wat niet voldoende is getest, waardoor je als early adapter weer wordt opgescheept met zowel soft- als hardwarematige kinderziektes.

En daar gaan we weer. Hier suggesteer je dat ALLE iPhone gebruikers problemen hebben en dat is dus niet zo.
    Er zijn inderdaad mensen die last hebben van een slechte verbinding (en of dat een kinderziekte van de iPhone is laat ik in het midden, want volgens onafhankelijke testen is de antenne prima en heeft dit meer te maken met Telfort), maar mijn punt is dat juist die mensen hun klachten overal etaleren en dat je de tevreden gebruikers niet hoort. Maar die zijn er wel degelijk.
    Dus als alle mensen die zelf geen iPhone hebben nou eens stoppen met het napraten van anderen.

Bijdrager
    nookie
    ”Eprom”

Dus als alle mensen die zelf geen iPhone hebben nou eens stoppen met het napraten van anderen.

Ik praat niemand na, ik trek mijn conclusies uit het gepraat van mensen die niet tevreden over de iPhone. En het is een feit dat het bereik niet goed is, dus waarom zou ik een telefoon aanschaffen waarvan ik niet zeker weet of hij wel goed functioneert. Ik heb nu een mobieltje en die werkt prima. Ik wacht liever.

Bijdrager
    LEXY
    ”Eprom”
    ”LEXY”

En wederom hebben we hier te maken met een product wat niet voldoende is getest, waardoor je als early adapter weer wordt opgescheept met zowel soft- als hardwarematige kinderziektes.

En daar gaan we weer. Hier suggesteer je dat ALLE iPhone gebruikers problemen hebben en dat is dus niet zo.
    Er zijn inderdaad mensen die last hebben van een slechte verbinding (en of dat een kinderziekte van de iPhone is laat ik in het midden, want volgens onafhankelijke testen is de antenne prima en heeft dit meer te maken met Telfort), maar mijn punt is dat juist die mensen hun klachten overal etaleren en dat je de tevreden gebruikers niet hoort. Maar die zijn er wel degelijk.

Jij bent juist degene die generaliseert door te suggereren dat ALLE tevreden iPhone gebruikers NIET van zich laten horen, maar volgens mij bulkt OMT van de lovende reacties.
    Prima als die mensen blij zijn met hun nieuwe speeltje. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Duizenden eigenaars zijn teleurgesteld in een product en dat is geen goede reclame voor Apple. Ik hoop het niet voor je maar ik weet zeker dat jij een toontje lager zult blazen als de eerste barst op de achterkant van jouw iPhone zich openbaart…!!! :sealed:

Bijdrager
    LEXY

Daarbij is het jammer dat mensen in hun gadget geilheid blind trappen in de val van een belachelijk 2-jarig contract. En dat Apple zich niet ‘andersdenkend’ heeft opgesteld door die foon gewoon unlockt aan te bieden aan zowel de consument als aan meerdere Telco’s.

Bijdrager
    mMtTsS
    ”Zerk”
    ”wil51″

T-Mobile heeft ook een GSM 900 netwerk : http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=2047

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.