8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Grupello

Re-sizen van pdf bestanden

Via print&fax heb ik tal van documenten gescand in pdf-formaat.
    Nu deze moeten dienen om bij mijn belastingsaangifte bij te voegen, maar dit mag maar 2mb per bestand maximum en 10mb in zijn geheel maximum.
    Hoe kan ik op mijn iMac nu deze documenten re-sizen ? Het moet uiteraard een pdf-formaat blijven.
    Dank voor de hulp.

Bijdrager
    SMTR

Beste Grupello,

Het is natuurlijk erg makkelijk om hier al je vragen te posten en mensen te laten antwoorden. Toch wordt het door de leden van OMT ook erg gewaardeerd als je zelf eens op onderzoek uitgaat voordat je iets vraagt…

Eenvoudig op google te vinden:

http://www.google.nl/#hl=nl&xhr=t&q=pdf+verkleinen+mac&cp=18&pq=pdf%20verkleinen%20mac&pf=p&sclient=psy&source=hp&aq=0&aqi=&aql=&oq=pdf+verkleinen+mac&pbx=1&fp=eee6b5bf4f543e73

Bovenste resultaat geeft de oplossing:

http://www.appletips.nl/pdf-bestanden-verkleinen/

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het is de moeite om de PDF bestanden te openen via voorvertoning en deze opnieuw op te slaan (“opslaan als..”). Voorvertoning comprimeert wat zwaarder waardoor je kleinere bestanden krijgt.

Let wel op met scans. Zodra er afbeeldingen in een PDF voorkomen schiet het bestandsformaat omhoog. Aangezien een scan een en al afbeelding is, wordt het moeilijker om er een compact formaat van te maken.

Bijdrager
    Grupello

Beste Grupello,

Het is natuurlijk erg makkelijk om hier al je vragen te posten en mensen te laten antwoorden. Toch wordt het door de leden van OMT ook erg gewaardeerd als je zelf eens op onderzoek uitgaat voordat je iets vraagt…

/

Ola, ik heb hier precies op zere tenen getrapt…
    Ik ben wel geen twintig jaar meer, maar een zestigplusser, die van windows volledig overgeschakeld is naar apple, zowat een drietal maanden geleden. Graag dan wat medelijden. Ik heb ook geen probleem om jaarlijks lidgeld te betalen.

Bijdrager
    SMTR

Je hebt mij absoluut niet op mijn zere tenen getrapt. Ik zeg je alleen dat mensen hier het kunnen waarderen als je laat zien dat je je moeite hebt gedaan om je eigen probleem op te lossen. In dit geval, en ook je probleem met de iphone, gaat het om relatief eenvoudige vragen die al vaker gesteld en beantwoord zijn op dit forum, of andere fora. Ik hoop slechts dat je inziet dat enkele goedgekozen zoekcriteria op google al wonderen kunnen doen voor jou….

Dat je ouder bent vind ik niet relevant. Wijsheid komt immers met de jaren…;)

Bijdrager
    Dr. Maddox

@ Grupello – Zoeken naar antwoorden op Google levert vaak meer vragen dan antwoorden op. Er is niks mis met de vraag en het is nog altijd aan ons zelf om te bepalen of we je wel of niet helpen.

Stel gerust al je vragen over je nieuwe Mac!

Bijdrager
    SMTR

by the way, voor jou, als beginnend mac- en iphone gebruiker, is die site die ik je gaf, http://www.appletips.nl, echt geweldig. Ik heb daar in mijn beginperiode op de mac ook erg veel aan gehad en lees hem nu nog steeds vrijwel dagelijks.

Bijdrager
    Nick Nack

Tevens is het misschien handig de bestanden ook nog te zippen door rechtermuisknop > comprimeer. Dit scheelt vaak een hele hoop!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.