7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    NiTroX

RDP probleem

Beste lezers,

Ik heb een probleempje met het gebruik van Remote Desktop,
    en uiteraard is er een Windows-computer mee gemoeid. (Zouden er anders problemen zijn? :innocent:)

Ik heb hier een MacBook Pro, waarmee ik draadloos verbonden ben aan mijn netwerk.
    Mijn “server” (een Windows-computer) zit via een netwerkkabel aangesloten aan dezelfde router als de MBP.
    Ik kan via “Finder – Ga – Verbind met server” perfect aan mijn gedeelde bestanden op de server,
    maar ik kan niet via de Microsoft Remote Desktop Client (for Mac, uiteraard) verbinden met m’n server.
    Desalniettemin werkt het extern bureaublad wel via een andere Windows-computer op m’n netwerk,
    waardoor ik alleen maar kan afleiden dat het niet aan een instelling in m’n server ligt.
    Poort 3389 (voor RDP) staat geforward in m’n router, dus ook daar geen problemen.

Ik heb het alternatieve programma “CORD” geprobeerd, maar hiermee ook geen succes.

Ik sta voor een raadsel.
    Zie ik iets over het hoofd?
    Heeft dit misschien te maken met het feit dat ik draadloos verbonden ben aan m’n netwerk?

Ik hoor het graag van u.

Groeten!

EDIT: Misschien hoort dit meer thuis bij “Netwerken”?
    ‘k Weet niet of het een softwareprobleem of een netwerkprobleem is.:)

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de firewall aanstaan op je Mac?

(forum)

Bijdrager
    NiTroX

Alles staat standaard, aangezien ik de MacBook Pro nog maar “net” heb.
    Bij “Systeemvoorkeuren – Beveiliging – Firewall” staat de optie “Sta alle inkomende verbindingen toe” geselecteerd.

Bijdrager
    Pieterr

Ok. Het ligt dus niet aan je firewall. Uit wat je vertelt weet ik zo 1-2-3 niet wat er mis is.
    Als je nog een 2de Windows PC bij de hand heb, ben ik benieuwd of je via die Windows PC wél via RDC op de andere PC binnenkomt, op je eigen lokale netwerk.

Bijdrager
    nicobos

Ik zou om te beginnen de Macbook maar eens in het LAN hangen waar de Windows server zicht bevindt. Kun je de component internet uitsluiten.

Bijdrager
    Pieterr

Dat is al het geval.

Bijdrager
    Edwin

Begin eens een portscan op het IP nummer van de Windowsmachine via de Mac OS X ‘Network Utility’. Port 3389 moet openstaan vanaf de Mac.

http://h4xr.org/14vc

Is het overigens wel een Windows Server 200x versie of draai je Windows XP Professional? Je geeft nml aan dat je in de Finder op ‘Connect with Server’ moet klikken. Een Windows server of Linux Samba server (Domain Master level) is direct al zichtbaar in de Finder onder het kopje Shared. Dit is verder niet relevant voor je RDP probleem.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.