6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JR

RDC via VPN verbinding, O zo traag, is dit normaal ???

Het forum heb ik afgezocht maar geen antwoord gevonden.
    Misschien heeft iemand een briljant idee.
    Wat is het geval: VPN verbinding opbouwen geen probleem, RDC starten, maar dit gaat al langzaam.
    Eenmaal opgestart werken alle toets aanslagen met 7 seconde vertraging en de resultaten hiervan ook (W2000 server).
    Hier is dus niet mee te werken.
    Als ik het IP adres ping wat ingevuld is in RDC kom ik uit op gemiddeld 50msec is dit goed?
    Maar of dit stabiel is betwijfel ik.
    Met of zonder router maakt geen verschil.
    Waar gaat dit mis en is er wel een oplossing..
    Is een ander VPN programma (Cisco) de oplossing?
    Kan iemand bevestigen of het normaal is dat wanneer de VPN verbinding actief is internet verkeer (bijna) niet mogelijk is?

Genoeg gevraagd, bij voorbaat dank voor de reacties.
    JR

Bijdrager
    MDF

RDC via een VPN gaat perfect !

Ik gebruik dit dagelijks en de snelheid waarmee ik werk is quasi dezelfde als zou ik naast de originele Windows server zitten en daar op PC werken.

Maar ik herken wel wat je schrijft. Toen ik een jaar geleden via RDC begon was het bij mij ook zo dat elke toetsaanslag bijna 10 seconden duurde, en gewoon refreshen van beeld was telkens een kop koffie gaan drinken. Absoluut niet mee te werken…

Toen ik de brui eraan wou geven :P heb ik samen met de systeembeheerder eens enkele uren aan de telefoon gehangen en alle instellingen uitgeprobeerd (hij op serverniveau en ik op Mac) en jahoor, het lag aan de instellingen op VPN niveau bij de Mac.

Dit zijn mijn instellingen (van VPN):
    – Configuratie: VPN (PPTP)
    – Serveradres: IP van je server
    – Accountnaam: zoals aangemaakt op de server
    – Wachtwoord: zoals aangemaakt op de server

Je kan ook nog dieper in dit menu duiken, daar staan bij mij de instellingen als volgt:
    – Gebruikerscontrole: kies voor Wachtwoord en geef wachtwoord in (RSA SecurID en Cerificaat staan UIT)
    – Codering: Automatisch 128-bits of 40-bits
    – Activeer VPN op aanvraag: NIET aanvinken

Voor mij zijn dit althans de instellingen en dit werkt perfect (OSX 10.4.7)

Succes !

Bijdrager
    MDF

Kan iemand bevestigen of het normaal is dat wanneer de VPN verbinding actief is internet verkeer (bijna) niet mogelijk is?

Internetverkeer lukt bij mij wel nog als de VPN actief is. Mail daarentegen kan niet simultaan met een open VPN.

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik RDC zonder VPN, dat gaat nog veel sneller.
    Ik heb een HTTPS poort aangemaakt voor het RDC protocol, die poort doorgelust naar mijn vader zijn server, en zo benader ik hem via een IP adres direcht over internet zonder de tussenkomst van VPN.

Bijdrager
    MDF

Ik gebruik RDC zonder VPN, dat gaat nog veel sneller.

Klopt, maar is afhankelijk van de server. In mijn geval was toegang tot een compleet berijfsnetwerk maar mogelijk via een VPN tunnel.

Bijdrager
    JR

Kleine update van het probleem:

De verbinding kan alleen tot stand komen via VPN een andere optie is er niet.

De ping is in het begin rond de 30 msec en loopt soms op to 15 seconde en na exact 10 minuten wordt de verbinding verbroken, iedere keer en altijd.
    Met windows PC bestaat dit probleem niet ( hier zijn wij althans ik niet blij mee ).

Opgelost is het probleem van geen internet toegang tijdens een VPN verbinding..

Progr. “Internetverbinding” -> ” Verbind” menu -> Opties -> “Verstuur alle verkeer via VPN-verbinding” uitvinken. That’s it.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.